:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

تا باد نوزد هوا آلوده است

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد آلودگی هوای پایتخت مربوط به کارخانه‌های آلاینده است، گفت: ‌تا باد نوزد همچنان ایستایی هوا و انباشت گازهای آلاینده را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۶۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
اقتصادگردانحسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت آلودگی هوا در پایتخت، اظهار کرد: هر اقدامی که سبب شود شهروندان کمتر در خیابان‌ها و معابر تردد کنند و از تجمع نیز پرهیز شود، نه تنها در مقابله با کرونا بلکه جهت پیشگیری از افزایش آلودگی هوا نیز موثر است.
وی افزود: سه موضوع وزش باد، منابع آلاینده اطراف تهران و وسایل نقلیه از دلایل بروز آلودگی هوا در پایتخت است و هر زمانی که باد نوزد ایستایی هوا ایجاد می‌شود و انباشت گازهای آلاینده را که از کارخانجات ایجاد می‌شود، داریم و هوا همچنان آلوده است. این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: جهت مقابله با آلودگی هوا طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا توسط شهرداری تهران اجرا شده ولی دستگاه‌های زیادی برای مقابله با آلودگی نقش دارند. برای صنایع و کارخانجات آلاینده هم به ویژه در زمستان باید نظارت بیشتری انجام گیرد، که نه تنها این قضیه به درستی انجام نگرفته حتی شاهد توسعه این صنایع آلاینده هم بوده‌ایم. وی افزود: بیش از 40 درصد آلودگی هوای تهران مربوط به کارخانجات آلاینده و 20 تا 30 درصد مربوط به وسایل نقلیه در پایتخت است.