:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
سازمان حمایت:

افزایش قیمت روغن متاثر از قیمت جهانی آن بوده است

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت گفت: تصویب حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته‌بندی های مختلف در ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه‌ها از جمله ملزومات بسته بندی و ورق و همچنین افزایش قیمت جهانی انواع روغن (مورد تایید کمیته ارزی) بوده است.
کد خبر: ۱۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
اقتصادگردان- سید داوود موسوی اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت را ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی ها را ۱۳ درصد اعلام کرد.

وی افزود: بر این اساس، قیمت احجام و بسته بندی های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری می‌شود.

همچنین به گفته معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی ۵۵ هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶۰ هزار ریال تعیین شد.

گفتنی است که طبق جدیدترین تصمیمات ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی‌ها ۱۳ درصد افزایش یافت و مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت احجام و بسته بندی‌های مختلف روغن را محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری کند.