:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

موفقیت محققان کشور در ساخت منبع تغذیه واحدهای گازی

یکی از شرکت‌های دانش بنیان فن بازار سیستان و بلوچستان موفق به طراحی و ساخت منبع تغذیه واحدهای گازی و جایگزینی آن با نمونه آمریکایی شد.
کد خبر: ۱۶۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
اقتصادگردان- نماینده استانی فن‌بازار در سیستان و بلوچستان با تکیه بر دانش بومی شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از محصولات دانش‌بنیان را عرضه کرده است که «منبع تغذیه واحدهای گازی با ۴ منبع اصلی و ۴ منبع پشتیبان» از جمله این محصولات است.

این منبع تغذیه از امکان جایگزینی اتوماتیک منابع، برخوردار است و جایگزین یک دستگاه آمریکایی شده است که پیش از این از خارج وارد می‌شد. پس از تحریم‌ها، شرکت‌های آمریکایی از فروش این محصول به کشورمان خودداری کردند و بر این اساس یک شرکت دانش‌بنیان این محصول را بومی‌سازی کرد.

فن‌بازار منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز فراخوانی صادر کرد تا در صورت تمایل واحدهای صنعتی سراسر کشور، با تماس با این فن‌بازار بتوانند از این محصول ایرانی بهره‌مند شوند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، دستگاه ضد عفونی با اشعه uvc، سیستم کنترل دسترسی هوشمند جایگزین قفل و کلید و دستگاه کنورتو DC/DC مخصوص تغذیه بی‌سیم پست‌های انتقال و فوق توزیع، از جمله دیگر محصولات دانش‌بنیان و فناوری است که به همت جوانان متخصص این استان ساخته شده‌اند.