:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۹.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
صباغیان:

گوسفند در مرزهای جنوبی و غربی قاچاق می شود

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت که امروز مردم به خصوص اقشار ضعیف با چشمان اشکبار گرانی ها را تحمل می کنند بعد در این شرایط به راحتی گوسفند در مرزهای جنوبی و غربی قاچاق شده و گوشت هم گرانتر می شود.
کد خبر: ۱۶۴۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
اقتصادگردان- محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز( چهارشنبه) در تذکری به رییس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در این موضوع که امریکا و اروپا با اعمال تحریم تمام تلاششان را برای تحت فشار قرار دادن کشور قرار داده و دولت تحت فشار است، حرفی نیست . همچنین همه می پذیریم درآمدها در حوزه نفتی کاهش یافته و محدودیت هایی وجود دارد اما مسوولان دولتی هم بپذیرند که ایران دارای ثروت و منابع غنی و همسایه های متعدد است؛ پس می توان با برنامه ریزی فشار بر مردم را کمتر کرد.

وی افزود: امروز مردم به خصوص اقشار ضعیف با چشمان اشکبار گرانی ها را تحمل می کنند بعد در این شرایط به راحتی گوسفند در مرزهای جنوبی و غربی قاچاق شده و گوشت هم گرانتر میشود. دیدن این وضعیت برای مردم سخت است.

این نماینده مجلس اضافه کرد:  از طرف دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی داده می شود اما جای دیگر هزینه شود یا اینکه کالاهای اساسی در گمرک انبار است و وارد بازار نمی شود، این شرایط وضعیت را برای مردم بسیار سخت کرده است.همچنین ۴۰ درصد برخی از کالاها با وجود تولید داخلی با قاچاق وارد می شود که این هم برای مردم از گرانی سخت تر است.

وی خطاب به سران سه قوه، نمایندگان و رئیس صدا و سیما گفت: مردم هر روز می بینند که صداوسیما گران فروشی را نشان می دهد اما خبری از نشان دادن مجازات ها نیست پس به جای نشان دادن تخلف جرایم مجرم را هم منعکس کنید تا آثار منفی در جامعه نداشته باشد.

صباغیان در پایان با اشاره به میزان یارانه و افزایش قیمت ها گفت: فکر نکنید با یارانه معیشتی ١٠٠ هزار تومانی مصوب مجلس مشکلی حل می شود چون این تنها هزینه خرید یک مرغ است؛ نباید دلمان را به این چیزها خوش کنیم.