:
كمينه:۵°
بیشینه:۱۵°
به‌روز شده در: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
حسن صفات، مدیر عامل شرکت یادمان سازه شهرداری تهران در مورد پروژه «شارباغ» (شار به معنای تعاملات اجتماعی) اظهار کرد: در سال ۸۳ مسوولان وقت راه‌آهن تصمیم گرفتند تا به دلیل مشکلات ایجاد شده، خط راه آهن تهران- تبریز را که از داخل مناطق مسکونی شهر تهران عبور می‌کرد به زیرزمین منتقل کنند و عملیات اجرایی پروژه انتقال خط راه آهن تهران- تبریز به زیر زمین، در سال ۸۶ آغاز شده و نهایتا این مهم در سال ۹۲ به پایان رسید و با احداث۹ کیلومتر تونل، در حدود ۳۰ هکتار از فضای شهری در منطقه ۱۷ و ۱۸ آزاد سازی شد.
کد خبر: ۱۶۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
اقتصادگردان- وی ادامه داد: شرکت راه‌آهن در بخش‌هایی از این ۹ کیلومتر، فضاهایی را به سوله‌های تاسیسات و پارکینگ اختصاص داده بود، اما این فضای خالی، رفته رفته به یک فضای بی‌دفاع شهری تبدیل شد و بروز انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی در این فضاهای رها شده، کم‌کم موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد اما آنجایی که این محوطه در اختیار شرکت راه آهن بود، شهرداری تهران اجازه ورود به این زمین‌های رها شده را نداشت. صفات افزود: اخیرا تفاهم نامه‌ای میان شهرداری تهران و شرکت را‌ه‌آهن منعقد شده تا براساس آن شهرداری بتواند از این فضای روگذر به نفع مردم استفاده کند و برهمین اساس مسابقه طراحی بازآفرینی این ۹کیلومتر مسیر را که در ابتدا به طرح نیلوفری (شارباغ فعلی) شهرت یافت برگزار کرد که حدود ۲۴۰ تیم طراحی در آن شرکت کردند و نهایتا یک طرح انتخاب و به عنوان برنده این مسابقه اعلام شد. وی با بیان اینکه این ۹ کیلومتر فضای رها شده، هموار و برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی بسیار مناسب است، گفت: به جرات می‌توان گفت که در هیچ جای تهران فضای مسطح یکپارچه اینچنینی وجود ندارد و می‌توان از این روگذر برای توسعه کارهای فرهنگی استفاده کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: