:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

ارتقای توان و کیفیت صادراتی و کنترل کالاهای وارداتی با تجهیزات ساخت داخل

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزاتی را برای کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی عرضه کرده‌اند که با بهره‌گیری از آن می‌توان توان صادراتی کشور را ارتقا داد.
کد خبر: ۱۶۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اقتصادگردان- مسعود محبوبی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان هدف از فعالیت‌های این مجموعه را بررسی کیفیت تجهیزات داخلی، وارداتی و صادراتی دانست و گفت: استقرار سیسـتم‌های کیفیـت در واحدهـای تولیدی، کمک به حسـن اجـرای استانـدارد و ارتقای محصولات دانش‌بنیان یکی از اهدافی است که با کمک فناوری بومی سنجش و تجهیزات پیشرفته دنبال می‌کنیم.

وی تأمین نیازهای تولیدکنندگان برای بهره‌مندی بهینه از محیط زیست را یکی دیگر از اهداف این شرکت عنوان کرد و ادامه داد:  با تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مختلف در زمینه غذایی، میکروبی، آرایشی و بهداشتی، قطعات و لوازم خودرو و دیگر تولیدات شرکت‌های فناور و صنعتی کیفیت این محصولات تأمین می‌شود.

محبوبی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در سه بخش آزمایشگاهی، بازرسی، آموزش و مشاوره، خاطر نشان کرد: این مجموعه فناور خدمات بازرسی در مبدأ و مقصد را می‌تواند در اختیار وارد کنندگان، صادر کنندگان و تولید کنندگان در سراسر دنیا قرار ‌دهد که شامل بازرسی‌های ظاهری، بازرسی پیش از حمل، بازرسی و صدور گواهی‌نامه بازرسی جهت ارائه به بانک و گمرکات، بازرسی از واحدهای تولیدی و صدور گواهینامه‌های بازرسی COI در مبدأ و مقصد و گواهی تأیید قیمت پروفرما می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به بازرسی از کشتی‌های وارداتی و صادراتی نفت و فرآورده‌های نفتی، گفت: علاوه بر این، بازرسی و نمونه‌برداری از کالاهای وارداتی و صادراتی و تولید داخل نیز در دستور کار فعالان فناور ما قرار دارد.

محبوبی از فعالیت این شرکت فناور در صنایع شیمیایی و پلیمر گفت و ادامه داد: در تدوین استاندارد، سیستم‌های مدیریت کیفیت، چوب و فرآورده‌های چوبی، سلولزی، نفت و فرآورده‌های نفتی، خودرو و نیروی محرکه و مکانیک فعال هستیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی با اشاره به توانایی ارائه خدمات مشاوره و ممیزی برای پیاده‌سازی استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت تا صدور گواهی‌های ملی و بین‌المللی، گفت: این توانمندی را داریم که خدمات مشاوره و ممیزی را برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت ایمنی و بهداشت محیط، مدیریت محیط زیست، مدیریت نهادهای آزمایشگاهی و کالیبراسیون ارائه دهیم.