:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

راه‌اندازی اولین اورژانس محصولات کشاورزی به همت بنیاد برکت

معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت گفت: بنیاد با هدف ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش در کشاورزی استان کردستان اقدام به راه‌اندازی یک اورژانس محصولات کشاورزی کرده است.
کد خبر: ۱۶۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
اقتصادگردان- هادی جوهری اظهار کرد: این اورژانس به این منظور ایجاد شد تا محصولات کشاورزی‌  که روی زمین مانده، از کشاورزان خریداری و با صنایع تبدیلی به فرآورده‌های غذایی تبدیل شود و در نهایت در بازار به فروش برسد.
وی عنوان کرد: بنیاد برکت این اورژانس محصولات کشاورزی را به کمک یک شرکت فعال در سنندج به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ رب گوجه فرنگی ایجاد کرده است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با اشاره به ایجاد 18 هزار شغل در بخش کشاورزی کردستان افزود: بنیاد با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کردستان و جذب محصولات 800 هکتار از زمین‌های زراعی، باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 18 هزار نفر از اهالی این استان شده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت جوهری خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای مشارکتی بنیاد برکت اقدام به خرید 52 هزار تن محصول شامل 40 هزار تن گوجه فرنگی، 6 هزار و 500 تن سیب و 6 هزار تن توت فرنگی از کشاورزان استان کردستان می‌کند.
به گفته معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت، جذب این میزان محصولات کشاورزی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی بسیار بالایی را برای کشاورزان و مردم منطقه کردستان ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک فعالیت‌های گسترده و دامنه‌داری دارد.
جوهری در تشریح نتایج سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در این حوزه‌ها بیان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد 16 هزار تن گوشت قرمز، 2 هزار و 500 تن گوشت سفید، یک‌هزار و 60 تن گوشت ماهی و میگو، 42 هزار تن شیر، 7 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، 804 تن عسل، 62 هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و 410 هزار دست پوشاک شده است.
وی با اشاره به رشد 100 درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به 30 هزار، 15 هزار، 55 هزار و 2500 تن برسد. همچنین در این مدت، 95 هزار مترمربع فرش بافته می‌شود.
به گفته جوهری، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی کردستان، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این استان به دنبال داشته است.
معاون تامین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت درباره اقدامات این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی در کردستان نیز یادآور شد: تا پیش از سال جاری، 2 هزار و 86 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق روستایی و محروم استان اجرا شده که ایجاد بیش از 6 هزار و 250 شغل را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: برای سال 99 نیز 3 هزار و 600 طرح هدف‌گذاری شده که باعث راه‌اندازی نزدیک به 11 هزار شغل برای متقاضیان می‌شود.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام 3 هزار و 191 طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه را در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان کردستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.