:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

استان مرکزی در انتظار افزایش دو میلیون تنی فرآوری محصولات کشاورزی

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱۰ واحد نیمه کاره و در حال ساخت صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از آنها بیش از دو میلیون تن به ظرفیت فرآوری استان افزوده شود.
کد خبر: ۱۶۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
اقتصادگردان- علی صفری با بیان اینکه صنایع تبدیلی تکمیل کننده زنجیره تولید بخش کشاورزی هستند و بدون آنها زنجیره تولید ناقص است، اظهار کرد: تاکنون با بهره برداری از ۲۷۵ طرح صنایع تبدیلی بیش از سه و نیم میلیون تن ظرفیت جذب محصولات کشاورزی و پنج هزار و ۵۱۱ نفر اشتغال در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا ابتدای مهرماه ۹۹ تعداد ۵۸ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت جذب ۶۳۰ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان به بهره برداری رسیده است.

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با بهره برداری از طرح‌های مذکور که با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ایجاد شده اند، هزار و ۱۷۴ شغل جدید ایجاد شده که از لحاظ ظرفیت‌سازی و ایجاد اشتغال جهش بسیار بزرگی در این حوزه رخ داده و در مقایسه با سنوات قبل بی سابقه بوده است.

صفری ادامه داد: این رشد در تمامی بخش‌های صنایع تبدیلی(زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و سردخانه) رخ داده و برخی از صنایع ایجاد شده در استان از جمله فرآوری سیب زمینی و تن ماهی برای اولین بار در استان ایجاد راه اندازی شده اند. از جمله اولویت‌های صنایع تبدیلی استان، تکمیل واحدهای نیمه کاره صنایع تبدیلی، بازسازی و نوسازی برخی صنایع، فعال کردن واحدهای راکد، ایجاد زنجیره تولید و زنجیره ارزش و توسعه کشاورزی قراردادی است.