:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

۳۰ درصد اصناف تهران از اول آذرماه اجازه فعالیت دارد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا از اول آذرماه، تنها ۳۰ درصد از اصناف اجازه فعالیت دارد و ۷۰ درصد آنها تا دو هفته باید تعطیل شود.
کد خبر: ۱۶۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اقتصادگردان- قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: محدودیتها شامل گروه شغلی یک نظیر نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی فروش‌ها (خانگی و خودرو)، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌ها وچاپخانه‌ها نمی‌شود.

وی افزود: فعالیت گروه شغلی یک نباید هیچ تداخلی با گروه‌های دو، سه‌ و چهارداشته باشد یعنی هر واحد صنفی مطابق با رسته شغلی در پروانه کسب باید کالا عرضه کند و فروشگاه‌های زنجیره ای هم نمی‌توانند پوشاک یا ظروف به متقاضیان عرضه کنند.

نوده فراهانی همچنین تاکید کرد که تمام واحدهای صنفی گروه یک نیز باید راس ساعت ۲۰ تعطیل شود، چراکه محدودیت رفت و آمددر خیابان از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و اصناف شامل این ممنوعیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف نظارت دارند، اظهار کرد: فعالان اصناف متخلف که دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت میکنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می‌شود.