:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

موظف بودن اشخاص حقیقی و حقوقی دارای انبار و سردخانه به ثبت کالای خود در سامانه جامع انبارها

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر، گفت: طبق ابلاغ سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان؛ اعلام موجودی کالاهای مشمول تنها از طریق سامانه جامع انبارها انجام می شود.
کد خبر: ۱۶۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
اقتصادگردان- رضا جمالی افزود: با توجه به ابلاغ سازمان حمایت در خصوص نحوه اعلام موجودی در سامانه انبارها و عدم نیاز اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور، کلیه مالکان انبار و سردخانه ها موظف به ثبت کالاهای مشمول خود درسامانه جامع انبارها به آدرس https://www.nwms.ir می باشند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی قبلی مبنی بر اینکه از 15 آبانماه اعلام موجودی انبارها و مراکز نگهداری کالا به صورت دستی امکان پذیر نبوده است تاکید کرد: اعلام موجودی خارج از سامانه مذکور فاقد اعتبار بوده و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول نخواهد شد .

معاون نظارت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر، تصریح کرد: در صورت مواجهه تیم های نظارتی با انبار و کالای ثبت نشده در سامانه جامع انبار ها مطابق قوانین و آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شیوه نامه تشدید مبارزه با اختفاء ، احتکار و امتناء از عرضه با واحد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

جمالی با اشاره به ثبت اطلاعات تعداد بیش از 6000 انباردر سامانه جامع انبارها گفت: این سامانه به منظور شناسنامه دار کردن همه انبارها و مراکز نگهداری کالا در سطح استان و با هدف شناسایی کالاهای قاچاق و شفاف سازی فرایند توزیع راه اندازی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا مکلف به ثبت اطلاعات خود در این سامانه می باشد و در غیر اینصورت فعالیت‌های وی قانونی نخواهد بود زیرا فعالیت انبارها بدون وارد کردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه ، قاچاق ، احتکار ، گرانفروشی و عدم توزیع مناسب تلقی خواهد شد.