:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

۱۴ پروژه فرودگاهی تا پایان دولت دوازدهم در کشور افتتاح می‌شود

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت که تا پایان دولت دوازدهم و با برنامه‌ریزی انجام شده ۱۴ پروژه فرودگاهی با بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۱۶۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
اقتصادگردان- سیاوش امیرمکری روز پنجشنبه بعد از مراسم افتتاح پروژه‌های فرودگاهی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر از ابتدای دولت یازدهم از ۵۷ میلیون نفر در سال به ۷۵ میلیون نفر خواهد رسید.

وی بیان داشت: با افتتاح ۱۰ پروژه امروز در پنج فرودگاه کشور، ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت اعزام و پذیرش هواپیما با بهره‌برداری از پروژه‌های امروز پنج برابر شد.

امیرمکری اظهار داشت: پس از شیوع کرونا ۵۰ درصد درآمدهای بخش هوایی کاهش یافت که وزارت راه و شهرسازی برای جبران خسارت شرکت‌های هواپیمایی ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ظرفیت پذیرش عبوری پروازهای کشور به هزار و ۴۰۰ پرواز در روز افزایش یافته اظهار امیدواری کرد: پس از پایان بحران کرونا برقراری پرواز به مقاصد کشورهای گوناگون به شرایط عادی بازگردد.

وی با اشاره به افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین المللی گرگان افزود: با افتتاح این پروژه امکان اعزام و پذیرش ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر در فرودگاه گرگان به وجود آمد.