:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
وزیر راه و شهرسازی:

کوتاه‌تر شدن مسیر با افتتاح آزادراه شرق اصفهان، حجم آزادراه‌های کشور به ۳۲۰۰ کیلومتر می رسد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح آزادراه شرق اصفهان موجب کوتاه‌تر شدن مسیر شده و در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی می شود، گفت: حجم آزادراه های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود ۳۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اقتصادگردان- محمد اسلامی امروز (پنجشنبه_ ۲۹ آبان ماه) در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رئیس جمهور در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سطح کشور به صورت گسترده گام‌های موثری را در حمل و نقل برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حجم آزادراه های کشور از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت ۵۰ درصد افزایش یافته است، توضیح داد: حجم آزادراه های کشور از ۲۱۰۰ کیلومتر آزادراه به حدود ۳۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز پنجشنبه قطعه مهم و اثرگذاری افتتاح می‌شود، گفت: آزادراه اصفهان در اصلی‌ترین مسیر قرار دارد و کامیون‌ها برای سفر به سمت جنوب کشور تا پیش از این باید یک ساعت و نیم در ترافیک می‌ماندند.

وی تاکید کرد: افتتاح آزادراه شرق اصفهان موجب کوتاه تر شدن مسیر شده و در مصرف سوخت و زمان صرفه جویی می شود که می تواند دستاورد بسیار خوبی باشد.

اسلامی با بیان اینکه هر منطقه ای که عبور ۲۲۰ خودرو در روز دارد، باید در آن باند دوم ایجاد شود، گفت: این اتفاق از ابتدای دولت یازدهم از ۱۲ هزار کیلومتر پروژه آزادراهی، با افتتاح این پروژه و همچنین پروژه ۹۷ کیلومتر استان هرمزگان و پروژه ۱۸ کیلومتری استان کرمان به ۱۸ هزار کیلومتر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه نکته مهم دیگر در دولت یازدهم و دوازدهم در بحث فرودگاه‌هاست، افزود: در این مدت جابجایی مسافر هوایی از ۵۷ میلیون مسافر به ۷۵ میلیون مسافر در سال رسیده و تا پایان دولت و با افتتاح فازهای جدید در ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره)، ظرفیت جابجایی حمل و نقل هوایی در کشور به ۱۰۰ میلیون مسافر خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه سیستم‌های مجهز آسمان ایران را از ابتدای دولت تقویت کرده ایم، گفت: حجم ورودی‌های هوایی برای پروازهای عبوری ۴۰ درصد افزایش داشته و از حدود پذیرش ۹۰۰ فروند هواپیما در آسمان ایران در روز به ۱۸۰۰ فروند در روز افزایش یافته است.