:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
معاون وزیر راه و شهرسازی:

آزادراه شرق اصفهان عامل تحول اقتصادی این منطقه خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان ۳۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند و برای شرق اصفهان عامل تحول اقتصادی خواهد بود، گفت: هدفگذاری ما برای اتمام قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان پایان تابستان سال آینده است.
کد خبر: ۱۶۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
اقتصادگردان- خیرالله خادمی امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان ماه) در آیین افتتاح پروژه آزادراه شرق اصفهان طی گزارشی به رئیس جمهور، توضیح داد: طرح‌ها و اقدامات مناسبی در بخش توسعه شبکه آزادراهی کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ کیلومتر در کشور مسیر آزادراهی در حال بهره برداری داریم، اظهار کرد: همچنین ۱۳۴۵ کیلومتر سرمایه گذاری در این خصوص در حال اجرا است و مطابق اولویت بندی وزیر راه و شهرسازی، ۹ پروژه آزادراه که بیشترین تاثیر را در ترافیک کشور دارند را در اولویت بهره برداری طی سال جاری و سال ۱۴۰۰ قرار داده ایم.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، طول این ۹ پروژه بالغ بر ۶۵۱ کیلومتر و رقم سرمایه‌گذاری آنها نزدیک به ۲۵ هزار میلیارد تومان است که در قالب سرمایه‌گذاری مشترک بخش خصوصی و دولت انجام می شود.

وی با اشاره به ۹ پروژه آزادراهی کشور، گفت: نخستین پروژه افتتاح کنارگذر شرقی اصفهان، دومین پروژه آزادراه بزرگ و ابرپروژه شهر تهران و کرج، سومین پروژه آزادراه اراک به خرم آباد، چهارمین پروژه مربوط آزادراه اصفهان به شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر، پنجمین پروژه منجیل به رودبار، ششمین پروژه مرند به تبریز، هفتمین پروژه منطقه تهران به شمال، هشتمین پروژه مراغه به هشترود و نهمین پروژه حرم تا حرم از گرمسار تا سمنان است.

خادمی درباره پروژه آزادراه شرق اصفهان، اظهار کرد: پروژه آزاد راه شرق اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر است که در بخش اول به صورت ۶ خط آزادراهی مورد بهره برداری قرار می گیرد که ترافیک بخش مرکزی کشور به سمت اصفهان از طریق این آزادراه بدون ورود به شهر اصفهان به سمت آزادراه‌های استان فارس و استان‌های جنوبی منقل می شود.

وی تاکید کرد: با افتتاح این پروژه حدود ۸۰ دقیقه کاهش زمان سفر داریم و این آزادراه حلقه ارتباطی شمال و جنوب استان اصفهان بوده و در مجموع ترافیک شهر اصفهان را روان می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه آزادراه شرق اصفهان ۳۵ کیلومتر طول مسیر را کوتاه می‌کند، تصریح کرد: این پروژه برای شرق اصفهان عامل تحول اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به رقم اعتباری این طرح، گفت: برای این پروژه نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم و ارزش به روز آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده که با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی و ۳۰ درصد دولت انجام شده است.

خادمی یادآور شد: بخشی از سرمایه‌گذاری این طرح مربوط به گذشته بوده که در مجموع برای بهره برداری آزادراه شرق اصفهان ۱۸۰۰ میلیارد هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با افتتاح این پروژه ترافیک از اصفهان جمع شده و به بیرون از اصفهان منتقل می‌شود و از نظر زیست محیطی نیز برای اصفهان بسیار اهمیت دارد.

معاون وزیر راه در پاسخ به رئیس جمهور درباره قطعه سوم این طرح، گفت: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد، البته هدفگذاری ما پایان تابستان سال آینده است.