:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
دلار باز هم عقب نشست

قیمت بیت‌کوین در مسير 20 هزار دلاري

قیمت بیت‌کوین اخیرا به کانال ۱۸هزار دلاری نزدیک شده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت این رمزارز به سطح رکورد خود در سال ۲۰۱۷ یعنی ۲۰هزار دلار خواهد رسید؛ و حتی برخی نیز چشم‌اندازی بیش از این را برای این ارز دیجیتالی مشهور پیش‌بینی می‌کنند
کد خبر: ۱۶۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
خبراقتصادي - این دارایی دیجیتال بحث‌برانگیز که در اصل به عنوان جایگزینی برای ارزهای رایج ملی مانند دلار تبلیغ می‌شد، با ۱.۶۰دلار یا ۷درصد افزایش در روز سه‌شنبه، به ۱۷هزار و ۸۶۴دلار رسید.قیمت این رمزارز در سال جاری بیش از دو برابر شده و خاطره رالی ۱۳۷۵درصدی سال ۲۰۱۷، پیش از سقوط ۷۰درصدی را تداعی می‌کند.
ارزش بیتکوین در یک روز بیش از هفت درصد افزایش یافت.به گزارش سی ان بی سی، تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتالی کماکان در حال افزایش است و بالا ماندن جریان ورودی سرمایه باعث افزایش قیمت ها شده است. برای نخستین بار در سه سال اخیر ارزش بیت کوین از ۱۷ هزار دلار عبور کرد که حفظ این کانال پس از شکستن این محدوده مقاومتی مهم می تواند مسیر را برای صعودهای بعدی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی فراهم کند.  
تمایل معامله گران به خرید بیتکوین باعث ادامه روند صعودی این ارز شد تا بدین ترتیب بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به ۱۶.۳۶ درصد برسد. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۷.۱۳ درصدی به ۱۷ هزار و ۷۶۴.۶۹ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هفدهم دسامبر سال ۲۰۱۷ بوده که در آن این ارز به قیمت ۱۹ هزار و ۷۸۳.۰۶ دلار رسید اما تنها کمی پس از آن این ارز با ریزشی شدید حدود یک سوم ارزش خود را از دست داد.  
البته صعود قیمتها در بازار ارزهای دیجیتالی محدود به بیت کوین نبود و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتالی دیگر افزایشی بود؛ به گونه‌ای که اتریوم با ۴.۴ درصد صعود به ۴۷۴.۸۸ دلار، بیت کوین کش با ۲.۵ درصد صعود به ۲۵۶.۳۸ دلار، لایت کوین با ۳.۹۱ درصد افزایش به ۷۳.۵۵ دلار،  مونرو با ۳.۷۲ درصد جهش به ۱۲۲.۹۳ دلار، دش با ۰.۰۱ درصد صعود به ۸۱.۶۰ دلار، زدکش با ۱.۷۲ درصد افزایش به ۶۵.۴۳ دلار و میکر با ۰.۰۵ درصد صعود به ۵۲۱.۲۷ دلار رسید.

ارزش دلار باز هم مقابل رقبای اصلی اش کاهش یافت.به گزارش رویترز، در شرایطی که اروپا وارد فاز تازه ای از شیوع کرونا شده است، اختلاف نظر بین اعضای اتحادیه اروپا بر سر مباحث بودجه ای می تواند به معضل جدیدی برای اقتصاد قاره سبز مبدل شود. مجارستان و لهستان لایحه کلان بودجه ای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۷ را وتو کردند و این بدان معنا خواهد بود که اجرای شدن بسته یک میلیارد یورویی مقابله با کرنا در سطح اتحادیه اروپا باز هم به تعویق خواهد افتاد. این بودجه بر روی احیای رشد اقتصادی اتحادیه اروپا پس از کرونا متمرکز است و دلیل مخالفت این دوکشور شرقی اروپایی نیز آن است که آن ها خواهان دریافت سهم بیشتری از این کمک ها هستند.
این احتمال وجود دارد که روزهای پایانی دولت ترامپ شاهد به اوج رسیدن تنش ها بین چین و آمریکا باشد. وبگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده است ترامپ قصد دارد تا پایان دولت خود فشار حداکثری را به چین وارد و تحریم های جدیدی علیه این کشور وضع کند که رفع آن برای دولت بعدی دشوار باشد. در دولت ترامپ مناقشات دو طرف به سرعت به حوزه تجاری و سرمایه گذاری کشیده است که حتی فاز نخست توافق تجاری نیز نتوانست روابط دو طرف را به حالت قبل بازگرداند. رف چینی در واکنش به این خبر نسبت به عواقب رگونه اقدام نسنجیده هشدار داده است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۴۳۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۸ دلار اعلام شد. در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۲۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۸ درصد بالا رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۶ دلار رسید.
در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۱۰۴.۲۲۷  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۹ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۵۶ یوان چین اعلام شد.