:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

هیچ مصوبه قانونی برای انتقال پایتخت وجود ندارد

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند در صورتی که مصوبه مجلس اساسا درباره انتقال پایتخت نیست
کد خبر: ۱۶۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
خبراقتصادي - فرزانه صادق مالواجرد در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین تصمیمات نسبت به ساخت و ساز مجاور حرائم گسل اظهار کرد: اخیرا در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری موضوعی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر قرار است ساخت و سازی در حرائم گسل تهران انجام شود این ساخت و ساز با چه شرایطی و با چه دستورالعمل‌هایی به اجرا برسد.
وی ادامه داد: حرائم گسل در تهران کاملا مشخص شده است و در مرحله بعد هم نسبت به شناسایی تمام ساختمان‌ها و بناهای حساس در پیرامون گسل‌ها اقدام کردیم و این ساختمان‌ها در اولویت جابجایی و انتقال قرار دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: دستور کار بعدی شورای عالی مشخص کردن شرایط احداث ساختمان‌های حساس در مجاور گسل ها است.
صادق مالواجرد درباره شرایط منطقه شهران تهران گفت: مهمترین معضل شهران انبار نفت این منطقه است و بارها نسبت به جابجایی انبار نفت تاکید شده است و هم از نظر پدافند غیرعامل و هم از نظر رعایت موضوعات ساخت و ساز در کنار حرائم گسل، انبار نفت این منطقه باید جابجا شود.
دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ادامه داد: مسئولیت جابجایی انبار نفت در شهران با وزارت نفت است و این نهاد باید نسبت به جابجایی انبار نفت اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به طرح موضوعی مبنی بر انتقال پایتخت از تهران اظهار کرد: مصوبه مجلس دقیقا درباره ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری، سیاسی از تهران است که بعضا از این مصوبه تعبیر انتقال پایتخت دارند در صورتی که مصوبه مجلس اساسا درباره انتقال پایتخت نیست.
معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: کارگروه‌های ذیل شورای ساماندهی و تمرکززدایی مراکز اداری و سیاسی از تهران که دبیر آن وزیر راه و شهراسزی و رییس آن معاون اول رییس جمهوری هستند تشکیل شده و منتظر هستیم که این شورا هم تشکیل شود و نتیجه بررسی‌ها برای تمرکززدایی را ارائه دهیم.