:
كمينه:۲۳.۷۳°
بیشینه:۲۴.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

نیاز صددرصدی تهران به تعطیلی دو هفته‌ای

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران بر نیاز صددرصدی تهران به تعطیلی دو هفته‌ای و اعلام آمادگی شهرداری برای کمک به اقشار کم‌درآمد در صورت موافقت با آن تاکید کرد
کد خبر: ۱۶۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
خبراقتصادي - کرمی محمدی در گفت‌وگو با ایلنا درباره اجرای محله محور بیماریابی کرونا در تهران گفت: مسئول مستقیم برای این اتفاق تعیین شده و بسیج مستضعفین اجرای آن را بر عهده دارد و براساس تصمیم قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا به صورت پایلوت در کرمانشاه این اقدام اجرا می‌شود، در تهران صحبت از اجرای بیماریابی محله‌محور است، اما هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته است.
او درباره تعطیلی دوهفته‌ای تهران نیز گفت: اکنون تقریبا همه موافق هستند که در تهران تعطیلی کامل داشته باشیم و تنها مانده است ستادملی که نظر نهایی را بدهد.
او در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری پیشنهادی برای کمک به اقشار کم درآمد در طرح تعطیلی دوهفته‌ای داشته است یا خیر؟ گفت: شهرداری در بسته خود این پیشنهاد را داده و اطلاعات خود را ارائه کرده است؛ از مرکز آمار ایران چندین بار استعلام کردیم که اطلاعات خانواده‌ها را براساس سن و درآمد به شهرداری ارائه شود، اما ظاهرا اطلاعات محرمانه است و در اختیار شهرداری قرار نمی‌دهند. شهرداری این آمادگی را دارد که با دریافت اطلاعات به خانواده‌های نیازمند برای این دوهفته کمک‌هایی را در نظر بگیرد.
کرمی محمدی تاکید کرد: اولویت با تعطیلی تهران است و صددرصد لازم است، چرا که سلامت حرف اول را می‌زند.