:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

چگونگی فعالیت اصناف در محدودیت‌های جدید کرونایی

بر اساس تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های هفته گذشته در تهران تمدید شد و این محدودیت‌ها در ۲۵ مرکز استان دیگر هم اجرا خواهد شد و در مجموع در ۸۹ شهرستان مقررات سختگیرانه اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
اقتصادگردان- در پی رکوردهای پیاپی آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا در هفته‌های اخیر، هفته گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که در ۴۳ شهرستان بحرانی کشور که بیشترین میزان ابتلا به کرونا را دارند، از روز دوشنبه (پنجم آبان) به مدت یک هفته محدودیت‌های شدید اعمال می‌شود. حالا بر اساس تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر علاوه بر در شهرستان‌های اعلام شده، در ۴۶ شهرستان دیگر ممنوع شده است. البته اعمال محدودیت در شهرستان‌های جدید از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز  آغاز خواهد شد.

اما در مورد استان تهران هم محدودیت‌های هفته گذشته تمدید شده که یعنی فقط شهرستان‌های دماوند و ورامین مشمول مقررات سختگیرانه و ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۲ و ۳ و ۴ هستند، اما در مرکز استان تهران گروه‌های شغلی ۱ و ۲ می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ همچون هفته‌های گذشته همچنان تعطیل خواهند بود. البته مقرر شد به دلیل تشابه الگوی بیماری در استان تهران و البرز، مصوبات مربوط به استان تهران، در استان البرز هم وضع ‌شود.

در این رابطه اتاق اصناف تهران در این زمینه تاکید کرده که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، برابر دستور قضائی واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهند شد.

البته ۲۵ مرکز استان دیگر شامل  البرز، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، قم، مرکزی، خوزستان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، یزد، ایلام، همدان، زنجان، کردستان، سمنان و کرماندر زمینه ممنوعیت فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ به استان تهران اضافه شده که از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز فعالیت این دو گروه از مشاغل در این استان‌ها ممنوع خواهد بود.  

لازم به یادآوری است که اصناف گروه شغلی ۲ نیز شامل مراکز خرید، پاساژها، مال‌های فروش غیرمواد غذایی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب بازی فروشی‌ها، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی‌ها، پرده سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل است.

گروه‌های شغلی ۳ و ۴ نیز در حوزه اصناف شامل تمامی آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، تالارهای پذیرایی، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها است.