:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کافه کارآفرینی فارس، ابتکاری نوین برای پشتیبانی از کارآفرینان

کانون‌های کارآفرینی به موجب مصوبه شورای عالی اشتغال به ریاست رئیس جمهوری در سال ۸۹ تشکیل شدند که اینک ابتکار و ایده نوین تاسیس کافه کارآفرینی را این تشکل در فارس با هدف پشتیبانی از کارآفرینان نوپا معرفی و اجرایی کرده است.
کد خبر: ۱۶۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
اقتصادگردان- از جمله اهداف ایجاد کانون های کارآفرینی و به تبع آن کافه کارآفرینی،زمینه سازی و ایجاد راهبردهایی برای توسعه انواع کارآفرینی و نیز ارائه راهکار به مدیران ارشد استانی در مورد کارآفرینی است.  

بنا به اعلام رئیس کانون کارآفرینی استان فارس این کانون در دو سال و نیم اخیر با ورود به عرصه قنوات استان و راه اندازی کارگروه تخصصی مدیریت و احیای قنوات و همچنین با راه اندازی کافه کارآفرینی ،قدم های فراتری نسبت به کانون های کارآفرینی بقیه استانها برداشت و موجب شد این کانون از سوی روسای کانون های کارآفرینی دیگر استان های  به عضویت در شورای مرکزی کانون های کارآفرینی کشور برگزیده شود.

علیرضا ظهیر امامی شنبه در جمع کارآفرینان فارس گفت: کارآفرینان می بایست قدر خود را بدانند و با کار و نوآوری پیش بروند و برای مملکت ثروت افزایی و ارزش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: تشکیل کافه کارآفرینی به منظور پیوند عناصر گوناگون اکوسیستم کارآفرینی اعم از کارآفرینان نوپا، سرمایه گذارها، شتاب دهنده ها، بازرگانان،استادان مختلف حوزه کارآفرینی و دولتمردان هر حوزه کارآفرینی و...بهترین ایده ای بوده که توانستیم با پی گرفتن آن ، موجبات پدید آمدن کارآفرینان نوپای متعددی شویم.

ظهیر امامی افزود: در هر کدام از جلسات متعددی که این کافه تشکیل داد، توسعه کارآفرینی و تلاش برای رفع موانع کارآفرینی در زمینه هایی همچون صنایع دستی، گردشگری، بوم ‌گردی، صنعت، قنات های استان و... در دستور کار قرار گرفت که در هر کدام از جلسات از مسئولین دولتی ، استادان  کارآفرینی ، سهامداران و کارآفرینان را برتر دعوت کردیم که به صورت رایگان با کارآفرینان نوپا  همکاری کنند و مشاوره بدهند.

رئیس کانون کارآفرینی فارس ادامه داد :جلسات کافه کارآفرینی بسیار موثر واقع شده و زمینه کارآفرینی برای متقاضیانی که به ما مراجعه کردند، فراهم شد. امیدواریم مسئولین دستگاه های مختلف در ادامه راه از کارآفرینان عزیز، حمایت کنند.

در حاشیه این مراسم برخی کارآفرینان نوظهور استان فارس به بیان دیدگاه  های خود پرداختند.

رویا دهقانی، بانویی که در زمینه زیورآلات فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تازه کارآفرین شده ام . دغدغه ام فروش و یافتن بازارهای داخلی و خارجی بود که به لطف مشاورین کافه کارآفرینی توانستم تا حدی این بازارها و سلایق مختلف را بشناسم.

فاطمه محمدی بانوی دیگری گفت: از سوی مشاورین کانون، استعدادیابی شدم و به شغل موردعلاقه ام که در زمینه سراجی سنتی و کار بر روی چوب است، گرایش پیدا کردم. به واسطه حمایت کانون کارآفرینی فارس در ابتدا در یک مکان کارگاهی ارائه شده توسط این کانون شروع به فعالیت کردم و با نمایشگاه هایی که این کانون برگزار کرد، توانستم به کارم رونق ببخشم.

زهرا نورایی نیز در رشته نساجی سنتی ، کارآفرینی می کند. او کارآفرینی را راهی می داند که خداوند پیش پایش گذاشت و کافه کارآفرینی فارس درس های بسیاری را به وی آموخت.

کافه کارآفرینی، محلی برای دادن مشاوره، استعدادیابی، پشتیبانی  و دیگر حمایت های معنوی از کارآفرینان است.