:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

سند پدافندشهری مصوب شد

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: سند راهبردی پدافند شهری در کمیته دائمی پدافند غیرعامل مصوب شده است.
کد خبر: ۱۶۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
اقتصادگردان- سردار «غلام رضا جلالی» روز شنبه در حاشیه نهمین همایش سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق در محل مرکز پایش صنعت برق در شرکت توانیر و در جمع خبرنگاران افزود: سند راهبردی پدافند شهری به کمک متخصصان تدوین شده و برای اجرا به همه شهرداری ها با اولویت ۵۲ شهرداری شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: فردا یکشنبه یازدهم آبان ماه نیز یک همایش در این باره در محل وزارت کشور با حضور شهرداران برگزار خواهد شد تا نحو اجرا و نواقص احتمالی آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

جلالی سند پدافند شهری مصوب شده را یک الگوی نوین و پیشرفته از توسعه امنیت افزا توصیف کرد که خواهد توانست توسعه‌ها و برنامه‌های شهری را همراه با موضوع امنیت و قابلیت‌های ایمنی ارتقا دهد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور ابراز امیدواری کرد، ایران بتواند در یک بازه زمانی سه ساله این سند به نتیجه لازم دست یابد.

وی با بیان اینکه استراتژی دشمن به سمت جنگ زیر ساخت ها تغییر یافته است به حادثه ای که در بندرشهیدرجایی و در بخش حمل و نقل رخ داد اشاره کرد و گفت: براین اساس لازم بود برای ارتقای آمادگی‌ها در همه بخش ها به صورت هماهنگ اقدام شود.

جلالی ادامه داد: براین اساس دستوالعملی در کمیته دائمی پدافند غیر عامل به تصویب رسید که آن شاخصه ها، چرخه ها، الزام ها و روش‌های ایجاد آمادگی در همه دستگاه‌ها را در خود دارد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: دستورالعمل مذکور به طرحی عملیاتی پیشگیرانه تبدیل شد تا بتوان قبل از وقوع هرحادثه پیشگیری‌های را لازم داد.

وی گفت: درقالب این دستورالعمل  برنامه ها اجرای شده و در بخش سایبری که با سطح بیشتری از تهدید روبه‌رو است طرح ریزی ها و آموزش های لازم ارائه شد و به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

جلالی افزود: براین اساس یک عملیات پیشگیرانه از ۱۰ مهر تا ۱۰ آذرماه صورت خواهد گرفت تا بتوان سطح آمادگی ۱۵۰ دستگاه و مرکز حساس کشور را ارزیابی و برای ارتقای آن اقدام کرد.

رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه این آمادگی ها هم در حوزه سایبری و هم زیرساختی است ادامه داد: یکی از خوبی های کرونا  و مقابله با آن این بود که درصد آمادگی زیرساخت های حیاتی کشور را نشان داد.

وی گفت: آمادگی دستگاه‌هایی مانند آب، برق، گاز و ارتباطات در پیک کرونا و حتی بخش نفت نشان داد از سطح بالایی برخوردار است به گونه ای که اجازه قطع خدمات برای لحظه‌ای داده نشد.