:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت دستگاه‌های اکسیژن‌ساز

با اعلام فراخوانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و مخازن اکسیژن دعوت شدند.
کد خبر: ۱۶۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
اقتصادگردان- اکسیژن‌ساز دستگاه‌های پزشکی هستند که اکسیژن موجود در هوای محیط را متمرکز می‌کنند تا گاز اکسیژن غنی شده را برای بیماران تامین کنند.

باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و افزایش میزان و مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و نیاز به بستری، در راستای توسعه زیر ساخت تولید اکسیژن و افزایش ظرفیت مخازن اکسیژن و اکسیژن‌سازهای بیمارستانی فراخونی منتشر شده است.

در این فراخوان از کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان که توان و امکان تولید و تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور اعم از کپسول اکسیژن، اکسیژن‌ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک را دارند، جهت رفع نیازمندی‌های فناورانه این حوزه دعوت شده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، در واقع شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر مجموعه‌های تولیدی توانمند که از ظرفیت ساخت و عرضه این گونه از اقلام برخوردار هستند، می‌توانند با ارائه و معرفی توانمندی‌های خود در طرح‌های پیشرو مشارکت داشته باشند. این شرکت‌ها در صورت دارا بودن شرایط و ویژگی‌های لازم و انتخاب شدن، در این حوزه همکاری خواهند کرد.