:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
در دیدار با وزیر جهادکشاورزی مطرح شد

ضرورت ایجاد پایانه صادراتی و ترمینال فرآوری پسته در ورامین

در جلسه ای با وزیر جهاد کشاورزی و معاونین حوزه دام و زراعت که در وزارت جهاد کشاورزی، مسائل و مشکلات کشاورزان و دامداران شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک، مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۶۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
اقتصادگردان- نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس روز چهارشنبه 7 آبان ماه در دیدار با وزیر جهادکشاورزی گفت: کاهش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی و گرانی سرسام آور کود، سم، واکسن، بذر، علوفه و سایر نیازهای دامداران، مرغداران و کشاورزان باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری به این منطقه شده است و فریاد این قشر زحمت کش، کمتر به گوش مسئولان رسیده و روز به روز، این مشکلات، کمر کشاورز و دامدار و مرغدار را بیشتر می شکند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ورامین و پیشوا قطب کشاورزی و دامپروری استان تهران بشمار می رود و بخش عمده نیازهای غذایی پایتخت کشور توسط این سه شهرستان تامین می شود ، خواستار توجه جدی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به این حوزه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن بیان این که شهرستان های ورامین و پیشوا علاوه بر تولید غلات و گوشت قرمز و گوشت مرغ و تامین شیر و تخم مرغ استان تهران، موفقیت های خوبی در تولید پسته و همچنین تولید گل های زینتی داشته است‌، مزیت ها و ظرفیت های بسیار بالای این منطقه را در حوزه صادرات غیر نفتی، حائز اهمیت دانست.

نوش آبادی، ضرورت ایجاد پایانه صادراتی  و ترمینال فرآوری پسته و کارخانجات تبدیلی را در ورامین مورد تاکید قرار داد و از وزیر جهاد کشاورزی دعوت کرد، سفری به شهرستان ورامین داشته باشد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گیرد.

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه، ضمن تشکر از بیان مشکلات توسط نماینده منطقه اظهار امیدواری کرد، به زودی بخش مهمی از مشکلات مربوط به تامین نهاده های کشاورزی و دامی مرتفع شود و از پیشنهاد نوش آبادی در خصوص ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان ورامین استقبال کرد و ضمن دستور به معاونت مربوطه برای افزایش سهمیه نهاده های کشاورزی و دامی، قول داد در آینده نزدیک، سفری به شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا داشته باشند تا از نزدیک در جریان مسائل ومشکلات کشاورزان و دامداران قرار گیرند.