:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

مسکن ملی باقی مانده مسکن مهر نیست

معاون مسکن و ساختمان این ادعا را که واحدهای مسکونی افتتاح شده در اول آبان ۹۹ با حضور رییس جمهور باقیمانده واحدهای مسکونی مهر است رد کرد و گفت: اول آبان امسال، ۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی با حضور رییس جمهور تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۱۶۲۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
اقتصادگردان- محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان در نشست پیگیری طرح اقدام ملی مسکن که به شکل ویدئوکنفرانس با استان‌ها برگزار شد، ضمن رد این ادعا از سوی برخی که طرح اقدام ملی مسکن همان واحدهای باقیمانده مسکن مهر است، گفت: روز پنجشنبه اول آبان به دستور رییس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی،  ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن تعیین‌تکلیف شد.

محمودزاده ادعای مطرح شده با این مضمون را که واحدهای مسکن ملی همان مسکن مهر است را رد کرد و گفت: از ۱۱۵۶۰ واحد مسکن ملی که افتتاح شد، حدود ۳۲۴۶ واحد در استان‌ها و ادارات کل استانی، ۱۶۱۰ واحد در شهرهای جدید و ۶۷۰۴ واحد در بافت‌های فرسوده است.

محمودزاده یادآور شد: دو مصوبه در سال های ۹۴ و ۹۶ یکی از سوی هیات  دولت و دیگری از سوی شورای عالی مسکن مصوب و ابلاغ شد با این مضمون که پروژه های کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی مسکن مهر و یا پروژه های فاقد متقاضی از سرفصل مسکن مهر به عنوان پروژه های بلاتکلیف خارج شوند که اینکار انجام شد و برخی از آنها به اجرای طرح مسکن ملی متصل شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ۱۱۵۶۰ واحد افتتاح شده مسکن ملی که اول آبان با حضور رییس جمهور افتتاح و بهره برداری شد کمتر از ۲۰۰۰ واحد مسکن مهری است که به طرح اقدام ملی مسکن متصل شدند و با تمهیدات دولت به جریان تولید مسکن پیوستند.