:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
حائری:

ظرفیت نیروگاه‌های کشور به ۸۴۵۰۰ مگاوات رسید

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با افتتاح واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم ظرفیت منصوبه نیروگاهی در جزیره قشم به ۴۸۰ مگاوات، در استان هرمزگان به ۴۰۰۰ مگاوات و در کل کشور به ۸۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۶۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
اقتصادگردان- همایون حائری امروز در مراسم افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه ۵۱۰ مگاواتی شامل دو واحد گازی هر یک به ظرفیت ۱۷۵ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که واحد نخست گازی این نیروگاه در هفته دوازدهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری رسیده بود و واحد دوم گازی این مجموعه نیز امروز توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت نیروگاه‌های استان هرمزگان در مدت زمان فعالیت دولت و تدبیر و امید ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی قشم برای پیک سال ۱۴۰۱ وارد مدار خواهد شد. این نیروگاه با سرمایه‌گذاری شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت گروه مپنا در حال ساخت است که کل سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این پروژه بیش از ۳۰۸ میلیون یورو خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به قابلیت این نیروگاه برای تولید ۸۰۰۰ مترمکعب آب شیرین در روز، گفت: در زمان احداث این نیروگاه برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد شده و در دوران بهره‌برداری نیز ۱۰۰ نفر در نیروگاه مشغول به کار خواهند بود.

حائری با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت منصوبه صورت گرفته پتانسیل بسیار خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر صنایع استان هرمزگان به وجود آورده است، گفت: در هفت ماهه نخست سال جهش تولید رشد مصرف انرژی در کل استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است که سهم صنایع در این بین رشد حدود ۲۷ درصدی بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت نیروگاه‌های استان ۶۰ درصد و ظرفیت پست‌های برق فشار قوی هرمزگان ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است.