:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

بهره‌برداری از فاز اول کارخانه نوآوری یزد در ایام دهه فجر

رئیس منطقه ویژه علم و فناوری یزد از بهره‌برداری فاز اول کارخانه نوآوری یزد در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: عملیات مرمت و بازسازی فاز اول کارخانه نوآوری یزد تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و برای جذب استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و فناور به منظور استقرار در فضاهای کار اشتراکی، فراخوان عمومی منتشر شده است.
کد خبر: ۱۶۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
اقتصادگردان- مهندس مهدی رحمانی، مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد با اعلام این خبر، اظهار کرد: کارخانه نوآوری استان یزد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع واقع در بافت تاریخی مرکز استان به عنوان دومین کارخانه نوآوری کشور در حال راه‌اندازی است و تاکنون عملیات مرمت و بازسازی آن ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

رئیس منطقه ویژه علم و فناوری یزد در مورد برنامه‌های این کارخانه نیز توضیح داد و گفت: کارخانه نوآوری یزد ترکیبی از شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی است. زیرساخت فیزیکی کارخانه در حال آماده‌سازی است اما اتفاق مهم حضور ذینفعان و بازیگران اکوسیستم نوآوری برای تعامل با هم است. بر این اساس فراخوانی منتشر کردیم و از تمامی بازیگران این حوزه یعنی صاحبان ایده، کارآفرینان و صاحبان سرمایه دعوت می‌کنیم که در این کارخانه حضور یابند و برای توسعه شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این کارخانه به معنی ایجاد فضایی برای هم‌افزایی جوانان تحصیل‌کرده و خلاق در کنار کارآفرینان، مربیان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران است و توسعه تعاملات آنها موجب رشد اکوسیستم نوآوری کشور نیز می‌شود.

مدیر عامل کارخانه نوآوری یزد از ابراز علاقمندی شتابدهنده‌های صنعتی برای استقرار در فضاهای کار اشتراکی کارخانه نوآوری خبر داد و گفت: استان یزد رتبه ۵ از نظر صنعتی در کشور را دارد و تاکنون حدود ۸ شتابدهنده از صنایع مختلفی چون فولاد، نساجی، گردشگری و کاشی برای استقرار در این کارخانه اعلام آمادگی کرده‌اند.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: با آغاز به کار کارخانه نوآوری یزد، جوانان مستعد و خوش‌فکر این خطه موثرتر از گذشته، پا به عرصه راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین در بخش مرکزی فلات ایران خواهند گذاشت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارخانه نوآوری، نه‌تنها به ارائه خدمات و محصولات خود در یزد که به تصاحب بازارهای تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور و حتی به صادرات محصولات فناورانه خود به خارج از مرزهای ایران بیندیشند.

پیشتر عملیات اجرایی کارخانه نوآوری یزد روز ۲۰ آبان سال گذشته به دستور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی در محل کارخانه قدیمی نخ‌ریسی درخشان یزد توسط رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، کارخانه نوآوری استان یزد با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در عرصه‌ای به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در قالب دو سوله سه و چهار هزار متر مربعی در محل کارخانه متروکه نخ‌ریسی درخشان راه‌اندازی می‌شود. کارخانه نوآوری بستری است که در آن بسیاری از ابزارها و منابع مورد نیاز کارآفرینی شامل زیرساخت‌ها، مربیان و مشاوران، سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، شتابدهنده‌ها، خدمات‌دهندگان به استارتاپ‌ها و کسب و کارها و بازیگران اصلی اکوسیستم کارآفرینی را در یک فضا گردهم می آورد.