:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
استاندار کردستان

بانک‌ها حداکثر تا ۷ روز تسهیلات واحدهای تولیدی را پرداخت کنند

استاندار کردستان با بیان اینکه این استان ظرفیت بیشتری درخصوص جذب تسهیلات رونق تولید دارد اعلام کرد که بانک‌ها باید حداکثر تا ۷ روز تسهیلات تصویب شده را به واحدهای تولید پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۶۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
اقتصادگردان- بهمن مرادنیا ظهر امروز چهارشنبه (۹ آبان ماه) در یک صد و سی و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد که همت بانک‌ها و مسئولان استانی برای جبران کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی قابل تقدیر است اما استان کردستان ظرفیت بیشتری برای پرداخت تسهیلات دارد.

وی افزود که پرداخت میانگین ۲ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی تنها مسکن موقتی خواهد بود و انتظار از بانک‌ها، پرداخت بیشتر تسهیلات و جذب تمام ۱۱۲ میلیارد تومان است.

استاندار کردستان با بیان اینکه اگر نمی‌توانیم تولید را گسترش دهیم حداقل نگذاریم از رمق بیافتد، تصریح کرد: درخصوص مرکز شبانه روزی رفع مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، باید افرادی که توانایی پاسخگویی و اطلاعات کافی دارند در این مرکز استفاده شوند.

وی در پایان یادآور شدکه بانک‌ها باید پرداخت تسهیلات را به کمتر از ۷ روز برسانند و این موضوع قابل وقوع است.

خالد جعفری، سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه این جلسه عنوان کرد که افتتاح مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات تولیدی‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند گره‌گشای مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری کردستان باشد.

وی ادامه داد که این مرکز هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی در دسترس سرمایه‌گذاران و واحدهای تولید خواهد بود.

سرپرست معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد که در شرایط اقتصادی سخت کنونی مدیران بانکی و استانی همکاری لازم را دارند و خوشبختانه در رابطه با تسهیلات تبصره ۱۸ کار خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است.

وی یادآور شد: دستگاه‌هایی که در بخش صدور مجوز دخیل هستند سعی کرده‌اند جواب استعلامات را در کمتر از ۷ روز آماده کنند.

محمد دره‌وزمی در ادامه این جلسه با اشاره به پرداخت تسهیلات از دو ردیف تبصره ۱۸ بند الف و رونق تولید اظهار کرد که ۱۲۵ طرح با مبلغ ۳۹۱ میلیارد تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده که بخشی به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و یا عدم پیگیری طرفین از صف پرداخت تسهیلات حذف شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۸ طرح اقتصادی در دست بررسی است افزود که پرداخت تسهیلات ۴۸ طرح در ردیف تبصره ۱۸ با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان تصویب که تاکنون ۶۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از ردیف رونق تولید یادآور شد که در سال ۹۹ در مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی کردستان پرداخت شده است.