:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

اجرای فاز اول طرح ملی استفاده بهینه از ترانسفورماتورهای قدرت در یزد

مدیر دفتر برنامه‌ریزی فنی و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان اقدامات انجام شده توسط این شرکت به عنوان مجری طرح، از اعلام نتیجه نهایی فاز اول طرح ویژه ملی استفاده بهینه از ترانسفورماتورهای قدرت خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
اقتصادگردان- «اکبر مهرابی» با اشاره به ابلاغ این طرح از سوی مدیر عامل شرکت توانیر به شرکت برق منطقه‌ای یزد به عنوان مجری، هدف از این طرح ویژه ملی را استفاده بهینه از ظرفیت آزاد ترانسفورماتورهای موجود در شبکه و بهره‌وری بیشتر از تجهیزات قدرت، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

وی افزود: در این طرح، ترانسفورماتورهای پر بار شبکه با ترانسفورماتورهای کم‌بار یا ترانسفورماتورهای موجود در انبار شرکت‌ها جابجا خواهند شد.

وی ادامه داد: پس از این ابلاغ، شرکت برق منطقه‌ای یزد شرح وظایف طرح را  توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نیز نمایندگان منتخب معاونت‌های طرح و توسعه و بهره برداری تعریف، تشریح و فازبندی کرد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی فنی و برآورد بار شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به فاز اول این طرح، تصریح کرد: در فاز اول، اطلاعات ترانسفورماتورهای موجود در شبکه، ترانسفورماتورهای موجود در انبار و در حال خرید تمام شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور دریافت شد و پس از جمع بندی اطلاعات، با استفاده از چهار معیار پرباری، کم باری، قابلیت جابجایی و متوسط طول عمر ترانسفورماتورها، با به کارگیری روش مقایسه سلسله مراتبی(AHP)، شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور اولویت‌بندی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، مهرابی در پایان اضافه کرد: در نهایت از سوی شرکت توانیر، شرکت‌های برق منطقه‌ای آذربایجان، گیلان و هرمزگان برای اجرای فاز دوم طرح ویژه ملی استفاده بهینه از ترانسفورماتورهای قدرت انتخاب شدند.