:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

حواشی تصویب طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس

طرح الزام دولت به تامین کالاهای اساسی در حالی به تصویب مجلس رسید که تصویب آن با برخی حواشی همراه بود.
کد خبر: ۱۶۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
اقتصادگردان- در جریان تصویب طرح اصلاح قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور والزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت گفت که در صورت عدم وجود پیشنهادات نمایندگان، متن طرح قرائت و تصویب خواهد شد اما در صورتی که نمایندگان بخواهند پیشنهادی ارائه کنند این طرح به جلسات آتی مجلس موکول می‌شود.

قاضی زاده هاشمی همچنین گفت که کمیسیون شب گذشته تا ۱۰ شب این طرح را نهایی کرده و نمایندگان تا ۱۰ صبح فرصت ارائه پیشنهاد خود را داشتند.

او همچنین به نمایندگان توصیه کرد که به دلیل اینکه کمیسیون در مدت طولانی بر روی این طرح کار کرده، پیشنهادات خود را مطرح نکنند تا طرح هر چه سریعتر تصویب شود.

همچنین برخی نمایندگان درخواست مطرح کردن رفع ابهام را داشتند که وی اعلام کرد حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این ابهامات را پذیرفته و لحاظ می‌کند.

بر همین اساس این طرح بدون مطرح شدن پیشنهادات و ابهامات و تنها با مطرح شدن پیشنهاد عباس مقتدایی در مورد تغییر عنوان (که آن هم مورد موافقت مجلس قرار نگرفت) به رای مجلس گذاشته شد.

در زمان رای گیری نیز نماینده دولت درخواست ارائه نظرات خود و بیان توضیحاتی را داشت که رئیس جلسه این اجازه را به وی نداد. بعد از اینکه جزئیات طرح با رای ۲۱۵ نماینده به تصویب رسید، قاضی‌زاده‌هاشمی خطاب به نماینده دولت گفت اگر قرار بود شما صحبت کنید، طرح ٢۴٠ رای مثبت می آورد. او گفت که دولت با این طرح مخالفت داشت.

به گفته امیرآبادی، عضو هیئت رئیسه مجلس نمایندگانی که پیشنهادات الحاقی به این طرح را داشتند می‌توانند پیشنهادات خود را در جلسه آینده مطرح کنند.