:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
جباری:

با این روش، مجلس یکصد و یازدهم نیز اوضاع را تغییر نمی‌دهد

نماینده مردم بندر لنگه در مجلس گفت: باید مجلس برای صیانت از منافع مردم قدرتمند شود. با روش و برنامه‌های فعلی نمی‌توان به بهبودی امور دل بست.
کد خبر: ۱۶۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
اقتصادگردان- احمد جباری در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس در نطق میان دستور ضمن محکوم‌ کردن توهین سران کشور فرانسه در مورد پیامبر اسلام گفت: هتاکان بدانند که ثمره چنین اقدامات نابخردانه‌ای، بدون شک منجر به گسترش اسلام راستین در پهنه گیتی خواهد شد.

نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس گفت: باید از خود بپرسیم که نتیجه مواضع و برنامه‌های خانه ملت از گذشته تا کنون چگونه بوده است؟ از قدیم گفته‌اند یک سوزن به خود زده، یک جوال دوز به دیگری. متاسفانه مردم نسبت به ناکارآمدی دولت بسیار نگران هستند لذا باید مجلس برای صیانت از منافع مردم قدرتمند شده درحالی که با روش و برنامه‌های فعلی نمی‌توان به بهبودی امور دل بست. درحال حاضر یازدهمین دوره مجلس را تجربه می‌کنیم در حالیکه اگر مجلس یکصد و یازدهم را نیز با این روش تجربه کنیم، اوضاع تغییر نمی‌کند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: بنابراین به یک تحول اساسی در برنامه‌ریزی و رویکرد مجلس برای ورود به مسائل کلان کشور و ارائه راه حل جامع و تصویب قوانین مؤثر و راهگشا نیازمندیم چراکه روش‌های فعلی پاسخگوی نیازهای روزافزون جامعه امروزی نیست. باید باور کرد که نسل جدید نیازهای نو دارند. تنها بیان کردن مشکلات راه حل نبوده و باید اقدامات و برنامه‌های عملی داشت.

وی افزود: رئیس دولت، وزرا و حتی نماینده مردم در خانه ملت تنها مشکلات را بیان کرده درحالی که مردم، خود به خوبی مشکلات را بیان می‌کنند. ما باید راه‌های برون رفت از مشکلات را بیابیم و با تصویب قوانین راهگشا، راه حل‌ها را عملیاتی کنیم. بسیاری از مبانی‌های زیربنایی مشکل پیدا کرده و  تصمیمات خود تحریمی بانک مرکزی و سیاست‌های اتخاذ شده، درب گمرکات ما را قفل کرده؛ گمرکاتی که باید زیربناهای کشور را ایجاد کنند.

نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس افزود: اهانت رییس سازمان شیلات ایران به صیادان خطه جنوب بخشودنی نیست درحالی که وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات می‌دانند صید ترال که قطعا با پشتوانه مافیای صید شکل گرفته است، شناورهای آنها بی‌هویت نیستند ولی شناورهای صیادان ساحل نشین بی‌هویت هستند؟ چه برنامه‌ای برای ساماندهی برای صیادان در ۴۱ سال گذشته داشتیم؟