:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
یک کارشناس مطرح کرد

انتخابات آمریکا تاثیری در صنعت نفت ایران ندارد

یک کارشناس حوزه انرژی گفت: انتخابات آمریکا تاثیری در صنعت نفت ایران ندارد، به دلیل اینکه ارتباط صنعت نفت ایران با این کشور از سال‌ها پیش قطع شده است و این موضوع نمی تواند تاثیر چندانی بر صنعت نفت ایران داشته باشد.
کد خبر: ۱۶۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
اقتصادگردان- محمد خطیبی با بیان اینکه  از زمانی که نفت ایران توسط آمریکا تحریم شد، دیگر نفتی به این کشور فروخته نشد، تصریح کرد: در حال حاضر خرید و سرمایه گذاری از سوی این کشور در صنعت نفت ایران صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به نبود ارتباط نفتی بین ایران و آمریکا، تصریح کرد: سال های زیادی است که ارتباط صنعت نفت ایران با آمریکا قطع شده است بنابراین چه تحریم باشیم، چه نباشیم، این ارتباط مدت زیادی است که قطع شده و باید گفت که در نتیجه این انتخابات تاثیری در صنعت نفت ایران ندارد.

این کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر اینکه در تحریم های قبلی خرید نفت متوقف شد و به دیگران نیز اجازه خرید ندادند، علاوه بر این سرمایه گذاری نیز صورت نمی گیرد، گفت: شرایط فعلی صنعت نفت ایران به دلیل اینکه ارتباطی با آمریکا ندارد، تاثیری هم از تغییر و تحولات آن کشور نخواهد گرفت.

خطیبی با اشاره به تحریم وزیر نفت ایران و مدیران نفتی نیز اظهار کرد: هر چند وقت یکبار لیستی از افراد مختلف از سوی آمریکا برای تحریم ارائه می شود که درواقع یک حرکت نمایشی بوده و عادت این کشور شده است که هر چند وقت یکبار لیستی را ارائه دهد.

به گفته وی، اکنون نیز در آستانه انتخابات آمریکا، ترامپ این اقدام را با هدف یک نمایش سیاسی انجام داده است و این در شرایطی است که تحریم این افراد تاثیری در صنعت نفت ندارد و این یک پدیده نو نیست و تنها می توان از آن با عنوان یک حرکت نمایشی یاد کرد که در گذشته بوده و در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد.