:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

پرداخت خسارت هفتاد میلیارد ریالی توسط بیمه ملت

در پی حادثه خروج از خط قطار زاهدان - تهران در مهرماه سال گذشته، تعداد 11 واگن قطار مسافری در ورودی ایستگاه شورو زاهدان دچار سانحه شده و از خط خارج شدند. تعداد 9 دستگاه از واگن‌های این قطار تحت پوشش بیمه‌های مهندسی تمام‌خطر بیمه ملت بودند که از این تعداد 8 دستگاه دچار خسارت شدند.
کد خبر: ۱۶۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ پس از اعلام خسارت توسط شرکت برناریل‌گستر تهران و تکمیل مدارک و بررسی جنبه‌های مختلف پرونده، طی دو نوبت جلسات شورای فنی و مذاکرات با ارزیابان خسارت ریلی و امنیتی و با توجه به لزوم مکاتبات متعدد با نهادها و سازمان‌های مختلف و انجام کلیه تشریفات مربوطه نهایتا موارد مربوط به پرداخت خسارت 8 واگن آسیب‌دیده، تایید و با توجه به رضایت کامل بیمه‌گزار، با حضور محمدطه سعیدی مدیرعامل شرکت برناریل در بیمه ملت، خسارت تقریبی بالغ بر هفتاد میلیارد ریال در 28 مهرماه سال‌جاری در وجه این بیمه‌گزار پرداخت شد.

گفتنی است؛ حق‌بیمه پرداخت شده توسط شرکت برناریل، بابت این بیمه‌نامه‌ها حدود 150 میلیون ریال بوده است.

طبق قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی، راه‌آهن مسئول حفظ و نگهداری ناوگان و تامین سلامت سیر آنان است؛ اما با توجه به خسارت وارده به شرکت برناریل‌گستر تهران، بیمه ملت نسبت به پرداخت این خسارت اقدام لازم را به عمل آورد.

شایان ذکر است؛ بیمه ملت با توجه به حضور متوالی طی 9 سال در سطح یک توانگری مالی شرکت‌های بیمه، همواره بر پرداخت به‌موقع خسارت و جلب رضایت بیمه‌گزاران و زیان‌دیدگان خود تاکید داشته و به‌عنوان شرکتی که مشتری‌مداری را سرلوحه فعالیت خود قرار داده، یکی از شرکت‌های فعال و موثر در صنعت بیمه است. بیمه ملت امیدوار است با ارائه خدمات مناسب و مطلوب در کلیه رشته‌های بیمه‌ای، بتواند منشأ خدمات شایسته واقع شود.