:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

صورت های مالی شفاف پیش نیاز ارائه خدمات و تسهیلات در اگزیم بانک ایران

معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: تصمیم گیری در خصوص پرونده شرکت هایی که صورت های مالی شفاف و مناسبی دارند بدون وقفه انجام می پذیرد.
کد خبر: ۱۶۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، رضا ساعدی فر، افزود: شرط دریافت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برخورداری حداقل بیست درصدی از نسبت مالکانه است.
وی افزود: در صورتی که بنگاهی از نسبت مالکانه یادشده برخوردار نباشد، امکان ثبت اطلاعات آن در سامانه صندوق توسعه ملی به منظور دریافت تسهیلات تلفیقی، وجود نخواهد داشت.
ساعدی فر با بیان اینکه نسبت مالکانه برای بنگاه هایی که خواهان استفاده از تسهیلات از محل منابع بانک هستند، حداقل ۱۵ درصد تعیین شده، اظهار داشت: دریافت تسهیلات برای بنگاه هایی که حداقل نسبت مالکانه یادشده(۱۵ درصد) را دارند، از سهولت بیشتری برخوردار خواهد بود.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: این بانک به شرکت هایی تسهیلات بدون وثیقه اعطا می کند که صورت های مالی شفاف خود را با امضا و مهر تایید حسابرس به بانک ارائه دهند، در غیر اینصورت باید وثیقه ای مناسب به بانک معرفی کنند.
ساعدی فر اعلام کرد: اگر شرکتی تعهدات ارزی خود را طبق آخرین فهرست اعلامی بانک مرکزی ایفا کرده باشد، بر اساس اختیاراتی که به سیستم بانکی کشور اعطا شده، می تواند تسهیلات تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال در قبال ارائه کامل مدارک اظهارنامه مالیاتی از بانک توسعه صادرات ایران دریافت کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند برای ما مهم است که تسهیلات اعطایی بانک صرف صادرات شود اما اگر در مسیر صادرات مشتریان منع قانونی به وجود آمد، جریمه ای برای عدم انجام تعهد صادراتی مشتریان برای ایشان در نظر گرفته نمی شود.
ساعدی فر در مورد مقررات تغییرکالای صادراتی،گفت: از آنجایی که در سیستم بانکی ما قوانین بانکداری اسلامی رعایت می شود، مشتریان ملزمند تغییر برنامه صادراتی خود را کتبا به شعبه ذیربط اطلاع داده و اسناد صادراتی مرتبط را به موقع به بانک ارائه دهند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران در خصوص طرح های توسعه ای کشور، تصریح کرد: بانک در صورت موجه و صادراتی بودن طرح های مشتریان می تواند منابع مالی مورد نیاز شرکت ها را از طریق منابع بانک و یا معرفی شرکت ها به بازار سرمایه و از طریق شرکت تامین سرمایه بانک فراهم کند.