:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

فوق العاده ویژه کادر درمان آماده شد، وزیر اقدام کند

بعد از مدت ها بحث و مذاکراتی که در رابطه با پرداخت فوق العاده ویژه کادر درمان مطرح بوده رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تأمین و پرداخت منابع اعلام آمادگی کرده و گفته هر زمان که وزارت بهداشت امکان اجرای آن را داشته و احکام کارکنان را اصلاح کند منابع مالی پرداخت خواهد شد، حتی از ماه آینده.
کد خبر: ۱۶۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
اقتصادگردان- طی ماه های گذشته و در جریان شیوع ویروس کرونا و تحمیل هزینه های سنگین به وزارت بهداشت و از سویی افزایش حجم کاری کادر درمان، درخواست هایی برای حمایت از این قشر وجود داشت و بارها وزارت بهداشت این موضوع را مطرح و طی مذاکره ای با سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفته بود.

این در حالی بود که در کنار تأمین منابع برای پرداخت حقوق و کارانه کادر درمان موضوع برقراری فوق العاده ویژه کادر درمان نیز مطرح بود.

ماجرا به این برمی گشت که از اسفندماه سال گذشته ۵۰ درصد از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری افزایش یافت و ۱۵ درصد هم در فروردین ماه اضافه شد، اما آن طور که نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرد گویا برخی از نیروها در وزارت بهداشت از فوق العاده ویژه برخوردار نشده بودند، هر چند که برخی دیگر این فوق العاده را دریافت کرده بودند.

بر این اساس جلساتی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت برای بررسی این موضوع برگزار شده و در نهایت به این نتیجه می رسند که گرچه این موضوع پیش بینی نشده بود اما منابع مالی آن را تأمین و پرداخت کنند.

در ادامه سازمان برنامه و بودجه از وزارت بهداشت درخواست می کند که مشخص شود چه میزان منابع مالی برای پرداخت فوق العاده ویژه به تمامی کارکنان این وزارتخانه لازم است تا بتوانند از محل های قانونی نظیر صرفه جویی در منابع و ۱۰ درصد جابجایی ردیف ها آن را تأمین کنند.

آنچه که وزارت بهداشت به سازمان برنامه و بودجه اعلام می کند از این حکایت داشته که ماهانه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت فوق العاده ویژه نیاز است که البته در ادامه این رقم را به ۱۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داده بود.

اما آن طور که نوبخت در تازه ترین اظهارات خود اعلام کرده موضع سازمان این است که هر عددی که مورد تقاضای وزارت بهداشت باشد را تأمین و پرداخت خواهند کرد.

وی این را هم گفته که هر زمان که وزارت بهداشت امکان اجرای این موضوع را داشته و احکام کارکنان خود را اصلاح کند سازمان برنامه و بودجه نیز منابع مالی لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه را تأمین خواهد کرد که حتی از ماه آینده این امکان وجود دارد.

در حالی تدوین لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار دارد که موضوع پرداخت فوق العاده های ویژه و منابع برای کادر درمان و مجموعه وزارت بهداشت برای سال بعد نیز در این بودجه پیش بینی است.