:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
استاندار مرکزی:

پیگیر خرید تصمینی انگور و کشمش خنداب هستیم

استاندار مرکزی گفت: تلاش می کنیم با تزریق اعتبار، انگور و کشمش خنداب در قالب خرید تضمینی خریداری شود.
کد خبر: ۱۶۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
اقتصادگردان- سید علی آقازاده پنجم مهرماه در حاشیه سفر به شهرستان خنداب و در آیین بهره برداری از زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر خنداب که به طول 1370 متر با صرف هزینه 4 میلیارد تومان توسط شهرداری اجرایی شده است، اظهار کرد: احداث این بلوار توسط شهرداری و شورای شهر خنداب نشان دهنده جسارت مجموعه مدیریت شهری است، همچنین چند واحد مسکن محرومین نیز امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به دیدارش با امام جمعه خنداب و طرح برخی مسائل و مشکلات شهرستان از جمله مسائل مرتبط با بهداشت و درمان، افزود: با توجه به خرید کشمش و انگور توسط برخی افراد که سعی می کنند خریدی با قیمتی کمتر از قیمت بازار داشته باشند، مقرر شد با تزریق منابع مالی به جهاد کشاورزی و اتحادیه کشاورزان شهرستان، مسئله خرید انگور و کشمش حل شود.

استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه امسال باغات انگور باردهی مناسبی داشته اند. سالیانه 30 تا 35 هزار تن تولید انگور در خنداب انجام می شود که با تزریق اعتبار به صندوق کشاورزی، اتحادیه می تواند کشمش و انگور را به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کند تا ضمن رفع دغدغه، به جای واسطه ها، کشاورزان به لحاظ مالی از محصولشان بهره مند شوند.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای خنداب و بهره برداری از زیرسازی و آسفالت روستای گرماب با اعتباری حدود 900 میلیون تومان، از دیگر برنامه های استاندار مرکزی در جریان این سفر بود.

آقازاده همچنین پس از سفر به خنداب از محور میلاجرد-کمیجان و کنار گذر شهر کمیجان تفرجگاه حسن آباد این شهرستان بازدید کرد.

وی در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه های خوبی توسط شهرداری میلاجرد و کمیجان در حال انجام است، یکی از دغدغه های مردم و مسئولان شهرستان تکمیل مجتمع فرهنگی کمیجان است که عملیات احداث آن حدود 10 سال پیش آغاز شده و در حال حاضر به پیشرفتی حدود 93 درصد رسیده است.

استاندار مرکزی با اشاره به سفر اخیر دکتر نوبخت به استان مرکزی و تکمیل سه مجتمع فرهنگی در استان از جمله مجتمع فرهنگی کمیجان به عنوان مصوبات این سفر، گفت: حدود 2 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده است که با جذب این اعتبار تا پایان سال می توان امیدوار بود که در اوایل سال 1400 مجتمع فرهنگی شهرستان کمیجان همراه با آمفی تئاتر به بهره برداری برسد.