:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ورود مسافرین ایرانی به خاک اقلیم کردستان عراق آزاد شد

مدیرکل گمرک باشماق با اشاره به آزاد شدن عبور مسافران ایرانی به اقلیم کردستان عراق از 4 آبان ماه اعلام کرد که مسافران در بدو ورود به اقلیم کردستان تست کرونا می‌دهند که درصورت منفی بودن اجازه ورود دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
اقتصادگردان- فرید حق پناه با اشاره به آزاد شدن ورود مسافران ایرانی به خاک اقلیم کردستان اظهار کرد: بنا بر اعلام مدیر مرز و براساس دستورالعمل رسیده از وزارت اقلیم کردستان عراق، کلیه هموطنان ایرانی می توانند با داشتن گذرنامه رسمی (با حداقل شش ماه تاریخ اعتبار) از طریق سه مرز رسمی باشماق در مریوان، حاجی عمران در پیرانشهر و پرویزخان در قصرشیرین، وارد خاک کشور عراق شوند.

وی افزود که در بدو ورود، تست ابتلا به ویروس کویید ۱۹ (کرونا)، در واحد بهداشت عراق از مسافران انجام و در صورت منفی بودن نتیجه آن، اجازه ورود به داخل خاک اقلیم داده می شود.

مدیرکل گمرک باشماق، همچنین به مسافرین خروجی از این مرز، خصوصا مسافران تبعه عراقی توصیه نمود نسبت به نوع و میزان کالاهای همراه خود، توجه لازم داشته باشند یادآور شد که مامورین گمرک مستقر در سالن مسافری، از خروج کالاهای اساسی، نظیر آرد و نان، برنج، روغن(جامد و مایع)، شکر و قند، گوشت (قرمز و  سفید) و لو به میزان کم، ممانعت و جلوگیری به عمل می آورند.