:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
بررسی وضعیت بورس در مجلس

حسینی: سرمایه مردم در بورس به خاطر بی تدبیری از دست رفت

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت که سرمایه مردم در بازار بورس به دلیل بی تدبیری ها از دست رفته است.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
اقتصادگردان- سید البرز حسینی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس گفت: طی ماه های گذشته عدم شفافیت در بازار بورس موجب سلب اعتماد مردم شده؛ این در حالی است که قرار بود سرمایه های خرد به این بازار هدایت شود و تلاطم دیگر بازارها را در اینجا تنظیم کنیم اما مردم سرمایه شان را از دست دادند.

وی افزود: آغاز ریزش بورس از ۱۹ مرداد و با ایجاد ابهام در نحوه عرضه صندوق پالایشی اتفاق افتاد که نه به خاطر اختلاف نظر در دو وزارتخانه بلکه به دلیل بی تدبیری وزارت اقتصاد بود.

وی ادعا کرد: وزیر اقتصاد وقتی نتوانست سرعت رشد سهام را در مرداد کنترل کند شایعه عدم عرضه صندوق دوم را مطرح کرد و ریزش بازار از این شایعه تعمدی شروع شد.

حسینی عدم آمادگی زیر ساخت ها و فاصله اندک مراحل آزاد سازی سهام عدالت را نیز از تصمیمات نابخردانه موثر در وضعیت بازار بورس عنوان و خاطرنشان کرد: عامل دیگر ریزش هیات مدیره جدید سازمان بورس بود که تصمیمات نادرست اتخاذ می کرد در حالی که با کاهش قیمت ها باید سیاستهای عرضه محدود و تقاضا تقویت می شد. اما تاخیر در زمان اجرای سیاست های کنترلی صورت گرفت و عدم شفافیت باعث از بین رفتن سرمایه مردم شد.

این نماینده مجلس در پایان خواستار تصمیم قاطع مجلس برای بهبود وضعیت بازار بورس شد.