:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
بررسی وضعیت بورس در مجلس

رضازاده: افت میزان سود در بورس موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام شد

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افت میزان سود در بورس را موجب ایجاد بی‌اعتمادی دانست.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
اقتصادگردان- یعقوب رضازاده در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های سازمان بورس درست باشد محل امنی برای سرمایه‌های مردم است. مردم باید این اعتماد را در عملکرد بورس احساس کنند اما متاسفانه اهداف سازمان بورس در خصوص توسعه سرمایه‌ گذاری برای مردم شفاف نبوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه شرکت‌هایی که سابقه ورشکستگی داشتند در بورس سرمایه‌های خود را به صورت حبابی به مردم ارائه کردند . این در حالی است که سود کلان در ماه‌های اول بورس و سپس افت و پایین آمدن میزان سود باعث شد مردم احساس بی‌اعتمادی کنند و این تلقی ایجاد شود که دولت به صورت نادرست بازار را فعال و شکوفا نشان می‌دهد.  

رضازاده اظهار کرد: صنایع فولاد و سایر صنایع تولیدی که باید در بورس ارائه می‌شد ارائه نشد و ما الان بعد از این مشکلاتی که در بورس اتفاق افتاده به دنبال این هستیم که بازار فولاد را به بورس وارد کنیم یا بازار خودرو که باید در بورس ارائه می‌شد ارائه نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آنهایی که مدعی صنعت و علم، دانش در بورس و اقتصاد کشور هستند سعی کردند با احصاء روش‌های صحیح به مردم در آنها بی اعتمادی ایجاد نکنند که مردم اعتمادشان را به نظام از دست ندهند.