:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
نماینده مردم لنگرود:

قیمت چای با وجود تورم روز افزون، عادلانه نیست

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت چای با توجه به تورم روز افزون در تمامی بخش‌ها، خیلی به عدالت اجتماعی نزدیک نیست.
کد خبر: ۱۶۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
اقتصادگردان- پرویز محمدنژاد با بیان اینکه «چای» یکی از محصولات استراتژیکی در گیلان است، اظهار کرد: تعداد کثیری از مردم شهرستان لنگرود در بخش اطاقور به کشت و برداشت چای مشغول هستند و معیشت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق نگهداری و برداشت چای تامین می‌شود لذا برای حفظ و نگهداری این سرمایه ارزشمند به دنبال حفظ و تامین لازم هستیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا پنج نماینده شهرستان های چای خیز گیلان و مازندران دیداری در سازمان چای داشتیم و مقرر شد جهت حفظ و صیانت چای جلسه‌ای با وزیر کشاورزی داشته باشیم تا قیمت عادلانه نرخ روز را برای چای ثبت کنیم.

وی ادامه داد: قیمت چای با توجه به تورم روز افزون در تمامی بخش‌ها، خیلی به عدالت اجتماعی نزدیک نیست؛ برای حفظ این سرمایه ارزشمند باید اقداماتی نظیر وام‌های کم بهره، واگذاری مصالح و سموم مورد نیاز در بهزارعی انجام گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی در خصوص اجرای پویش برق امید، گفت: این طرح در راستای اجرای عدالت محوری و توزیع متوازن انرژی در حوزه خدمات و مصرف اجرایی می‌شود و کمکی است به خانواری که با وجود تورم افسارگسیخته در مضیغه مالی و معیشتی هستند، در فاز نخست این طرح ملی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترکی که مجموع مصرف دو ماهه آنها ۱۶۰ کیلووات باشد، از طرح برق امید برخوردار می‌شوند.

محمدنژاد یادآور شد: در حوزه تعویض کابل‌های فرسود و تبدیل به کابل خودنگهدار هم برای شهرستان لنگرود ۱۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار به ارزش ۱۷ میلیارد تومان تامین شده است که در دست اجرا قرار دارد.