:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد:

تحقق ۹۳ درصدی درآمدهای لرستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از تحقق ۹۳ درصدی درآمدهای استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
اقتصادگردان- دکتر سمانه حسن‌پور در جلسه کارگروه ستاد درآمد استان که به ریاست ‌استاندار و اعضای کارگروه که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: مسئولیت درآمدهای عمومی دولت و تلاش برای تحقق درآمدهای استان بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: مسئولیت درآمدهای عمومی دولت و تلاش برای تحقق درآمدهای استان بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به اینکه درآمدهای استانی و تحقق تخصیص اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های ‌اجرایی باید به‌صورت مستمر پیگیری شود، اضافه کرد: درآمدهای مصوبی که برای استان در ‌نظر گرفته و ابلاغ شده ۶۹۸ میلیارد تومان بوده که بیشترین سهم آن با ۸۱ درصد ‌مربوط به امور مالیاتی، ۱۴ درصد نیروی انتظامی و ۱.۶ درصد ثبت اسناد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه درصد تحقق درآمدها در شش ماهه نخست سال جاری، ۹۳ درصد ‌بوده است، افزود: با توجه به فشارهای درآمدی و رفع مشکلات در این زمینه، امسال موضوع درآمدها ‌برای استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حسن‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روند تحقق درآمدهای استان اعم از مصوب و ‌عملکرد در سال ۹۳، حدود ۹۳.۴ درصد بوده است، بیان کرد: این رقم در سال ۹۴، حدود ۱۰۴ درصد، در سال ۹۵، حدود ۹۲ ‌درصد، در سال ۹۶، حدود ۹۲.۳ درصد در سال ۹۷، حدود ۸۷.۴ و در سال ۹۸، حدود ۹۱ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، خاطرنشان کرد: میزان تخصیص اعتبارات ارتباط ‌مستقیمی با میزان درآمدها دارد به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید نهایت تلاش ‌خود را به کار بگیرند.