:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

جمعه‌بازار تمبر ایران افتتاح شد

«جمعه‌بازار تمبر و فیلاتلیک ایران»، امروز برای اولین بار در موزه ارتباطات با حضور معاون وزیر ارتباطات افتتاح شد.
کد خبر: ۱۶۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
اقتصادگردان- «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، صبح امروز (جمعه) پس از بازدید از نمایشگاه تمبری که در موزها ارتباطات در مراسم افتتاح شد، در آئین افتتاحیه این جمعه‌بازار گفت: پس از بازگشایی درب اصلی موزه ملی پست و ارتباطات، محلی را در داخل ساختمان به انجمن تمبر ایران اختصاص دادیم. افراد فعال در این انجمن جمعه‌ها خارج از موزه فعالیت می‌کردند که فضای نامناسبی بود. به همین دلیل با مناسب‌سازی فضایی در داخل موزه سعی کردیم به این افراد و بیش از آن به میراث فرهنگی کمک کنیم تا به واسطه کار آن‌ها فرهنگ غنی پست یکبار دیگر احیا شود و در تاریخ ماندگار باشد.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این کار باعث می‌شود اسناد و مدارک فرهنگی ما در دید جهانیان قرار بگیرد. تمبر سفیر فرهنگی بوده که در گذشته بین انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کرد و امروز با بازگشایی این جمعه‌بازار می‌خواهیم به این رویه عمق ببخشیم و آن‌را به آیندگان انتقال بدهیم.

مدیرعامل شرکت پست افزود: این محل برای اولین بار در کشور افتتاح و ساماندهی شده است. این در صورتی می‌تواند تداوم پیدا کند که نظم موزه را برهم نریزد زیرا در این صورت دوباره برگزاری جمعه‌بازار لغو خواهد شد. در این محل نباید اوراق و اسناد تقلبی به مردم فروخته نشود. این دو نکته بسیار مهمی است که روی آن تاکید داریم.

در این مراسم پرده‌خوانی تمبر از زمان هخامنشیان تا دوران معاصر نیز انجام شد.