:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

قرعه کشی مرحله دوم و سوم طرح اقدام ملی مسکن در ساوه انجام شد

در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و نهادهای نظارتی، متقاضیان مرحله دوم و سوم طرح اقدام مسکن ملی در ساوه با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور همزمان با سراسر کشور بر اساس قرعه کشی تعیین شدند.
کد خبر: ۱۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
اقتصادگردان- رییس اداره راه و شهرسازی ساوه امروز پنجشنبه اول آبان ماه در حاشیه این آئین در گفت‌وگو با ایسنا، با توجه به سهمیه ۱۶۲۰ واحدی ابلاغی طرح اقدام ملی برای شهر ساوه، به انجام مقدمات اجرای این طرح پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه جامع طرح شامل پالایش متقاضیان، تأمین  زمین و ... در سه پروژه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته سه پروژه برای همشهریان ساوجی شامل پروژه 384 واحدی شهرک علوی که در حال حاضر پس از فرایند انتخاب پیمانکار، نسبت به تجهیز کارگاه آن اقدام شده و عملیات اجرایی شروع شده، پروژه 484 واحدی شهرک فجر که در حال حاضر پس از فرایند انتخاب پیمانکار، نسبت به تجهیز کارگاه آن اقدام شده و پروژه 768 واحدی کوی مهر که در مرحله طراحی نقشه‌هاست ، به عنوان طرح اقدام ملی مسکن در ساوه در حال پیگیری است و جمعا 1636 واحد در قالب این طرح ساخته خواهد شد که بیشتر از سهمیه ابلاغی برای شهر ساوه است.

صالح حسنی به ثبت نام از متقاضیان در سه فاز اشاره کرد و گفت: در شهر ساوه در فاز اول در آبان ماه 98 تعداد ۸۰۰ نفر ثبت نام کردند و پس از انجام فرآیند پالایش و اخذ استعلام‌های مربوطه، این تعداد به 511 نفر رسید که چون تعداد نفرات ثبت نامی از تعداد واحدها کمتر بود نیازی به قرعه کشی نبوده و افراد در صورت تکمیل وجه اعلامی به پروژه اول متصل شده و تاکنون 384 نفر مبلغ 40 میلیون را به حساب واریز کرده اند، ولی تعداد 127 نفر نیز یا پول ناقص واریز کردند یا هنوز هیچ واریزی نداشتند که چنانچه نسبت به تکمیل وجه در موعد مقرر اقدام کنند به پروژه متصل خواهند شد.

وی در ادامه گفت: ثبت نام در فاز دوم و سوم نیز در اسفندماه 98 و فروردین ماه 99 به تعداد 4428 نفر انجام شد که پس از پالایش به 2150 نفر رسید که از این تعداد تاکنون برای 1883 نفر پیامک افتتاح حساب ارسال شده و برای 242 نفر نیز به دلیل نقص مدرک و طی پروسه استعلامات تاکنون پیامکی ارسال نشده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: مراسم قرعه کشی برای 2150 متقاضی طرح اقدام مسکن ملی، امروز برگزار شد و پس از اولویت بندی با فرایند قرعه کشی برای مابقی واحدها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی ادامه داد: با تعیین تکلیف متقاضیان فاز یک و اتصال آنها به پروژه، مابقی واحدها به ترتیب اولویت بندی به 2150 متقاضی تعلق خواهد گرفت که اولویت‌های اعلامی برای 1250 نفر اول می‌بایست ظرف مدت دو هفته نسبت به واریز مبلغ 40میلیون تومان اقدام و چنانچه نسبت به واریز وجه اقدام نکنند نفرات بعدی اولویت بندی با تکمیل مدارک و واریز وجه به پروژه متصل خواهند شد.

وی اظهار کرد: کارگزار این سه پروژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و در بین شهرستان‌های استان مرکزی، شهرستان ساوه به عنوان پایلوت استان در نظر گرفته شده و در روند عملیات اجرایی پروژه، پیشرو است.

حسنی به تائید نرم افزار مربوط به سامانه قرعه کشی اجرای این طرح توسط نماینده بازرسی و دستگاه قضائی استان اشاره کرد و گفت: به صورت رندوم قرعه‌کشی انجام خواهد شد و تمامی فرآیند قرعه کشی در صورت نیاز به طور شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه در خصوص عدم استقبال مناسب برخی از شهروندان در شهرهای تابعه ساوه و زرندیه با وجود تخصیص سهمیه، اظهار کرد: در برخی از شهرها تنها برای نیمی از سهمیه تخصیص این شهرها ثبت نام انجام شد و حتی در شهری نظیر شهر آوه با وجود تخصیص ۲۰ سهمیه، هیچ ثبت نامی صورت نگرفت. علت عدم استقبال در برخی از شهرهای تابعه ساوه نظیر غرق آباد و آوه، ثبت نام متقاضیان در شهر ساوه و سایر شهرها بوده است.

بر اساس این گزارش، مسئولیت ساخت واحدهای طرح مذکور در شهرهای زیر 100 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده است که بر این اساس تاکنون در 17 شهر از 32 شهر استان مرکزی اراضی به مساحت 88 هزار و 994 متر مربع به ظرفیت 1233 واحد، زمین تامین شده است و در کلانشهر اراک زمینی به مساحت 46 هزار و 129 متر مربع با ظرفیت 600 واحد به بنیاد مسکن واگذار شده که در مردادماه 99 کلنگ زنی شد.

بنیاد مسکن استان در شهر اراک جهت 600 واحد، در خمین جهت 50 واحد و در محلات 120 واحد، در دلیجان بالغ بر 439 واحد با جمع کل 1209 واحد دستور نقشه دریافت کرده و در مرحلخ طراحی است.

در شهرهای آشتیان 127 واحد، مامونیه 18 واحد، تفرش 60 واحد و شازند 87 واحد، جمعا 292 واحد در مرحله واگذاری زمین هستند.