:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
فردا و با حضور رییس جمهوری؛

٥٠٩ هزار واحد مسکونی مهر و مسکن ملی افتتاح و کلنک زنی می شود

مراسم آغاز بهره برداری و شروع عملیات اجرایی طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی در قالب ٥٠٩ هزار واحد مسکونی که مربوط به مسکن ملی مهر است فردا با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری برگزار می شود.
کد خبر: ۱۶۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
اقتصادگردان- براساس برنامه ریزی انجام شده، فردا پنجشنبه اول آبان با حضور رییس‌جمهوری و ۳۱ استاندار مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح های مسکنی وزارت راه و شهرسازی برگزار می شود.

بخشی از این مراسم به‌شکل مجازی در شهرهای سیرجان به‌عنوان پایلوت افتتاح ۱۱هزار و ۵۶۰ واحد اقدام ملی خواهد بود.

۱۳۵ هزار واحد واگذاری زمین و ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی معرفی به پروژه‌های اقدام ملی به شکل پایلوت در شهر بیرجند در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

مراسم کلنگ‌زنی و تفاهم‌نامه‌های در شهر هشتگرد در استان البرز و افتتاح مسکن مهر در شهر پردیس انجام می‌شود.

ارزش پروژه اقدام ملی حدود ۲۴۰ هزار میلیاردتومان است که حدود ۶۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

بخشی از برنامه‌های ویدئوکنفرانسی ریاست‌جمهوری در بخش مسکن نیز شامل بهره‌برداری از بیش از ۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده است که به متقاضیان تحویل می‌شود.

افتتاح نزدیک به ۱۲۰۰۰ مسکن ملی در ۸ استان

 بخش اول مراسم روز پنجشنبه، اول آبان‌ماه، افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی است که در این بخش ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در هشت استان افتتاح می‌شود. علاوه بر این واحدها، برخی از پروژه‌های بافت فرسوده که توسط مالکان احداث شده است نیز در سراسر کشور، افتتاح خواهد شد.

واگذاری گروهی ۱۳۵۰۰۰ واحد مسکن ملی به متقاضیان

 بخش دوم افتتاح‌ها شامل واگذاری زمین به گروه‌های ساخت است. ۱۳۵ هزار زمین به گروه‌های ساخت واگذار می‌شود که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار می‌شود.

در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه‌ نفر به بالا واگذار می‌شود تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

بخش دیگر مراسم فردا معرفی ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث است.

بهره‌برداری از ۶۷۰۰ واحد مسکن ملی در بافت‌های فرسوده

حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی در بافت‌های فرسوده در حال انجام است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در این مراسم به بهره‌برداری می‌رسد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۶۹۰۰۰ مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارتخانه‌ها

همچنین بخشی از این مراسم آغاز واحدهای مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با دیگر وزارتخانه‌ها است. حدود ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها آغاز عملیات اجراییشان انجام خواهد شد که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مسکن ملی فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد مسکن ملی نیروهای مسلح، ۲ هزار واحد مسکن ملی کارگران است.

در این مراسم، آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن فرهنگیان به شکل نمادین با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام خواهد شد. پیش‌تر نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحدی برای فرهنگیان کلنگ‌زنی شد.

در مجموع به غیر از مسکن مهر تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی، تعیین تکلیف می‌شود که برخی از آن‌ها در قالب واگذاری زمین و برخی در قالب معرفی افراد به پروژه‌ها است.

افتتاح ۴۰۱۰۸ واحد مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی، بخش آخر برنامه ویدئوکنفرانسی با رییس‌جمهور را افتتاح باقی‌مانده‌های مسکن مهر برشمرد و گفت: افتتاح ۴۰۱۰۸ واحد مسکن مهر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد که با این افتتاح در تعدادی از استان‌های کشور مسکن مهر، به‌طور کامل به اتمام می‌رسد و جشن اختتام آن همزمان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مجموع ۵۳ هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. بر اساس برنامه‌ریزی که استان‌ها و دستگاه‌های متولی داشتند باید ظرف روزهای آتی آنها نیز به اتمام برسد و تحویل متقاضیان شود.