:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

اثربخشی تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون مشهود است

سعید معادی معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون در بازدید میدانی از طرح‌های اقتصادی فعال در استان مازندران، اثربخشی تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون را رضایت‌بخش توصیف کرد.
کد خبر: ۱۶۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
اقتصادگردان- سعید معادی معاون امور استان‌ها و بازاریابی و همچنین حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون صبح امروز در همراهی با هیاتی متشکل از دکتر منصوری معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر دین پرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه‌ای وزارت کشور در سفر به استان مازندران، از تعدادی طرح‌های اقتصادی استان بازدید کردند.

معادی ضمن بازدید از این طرح‌ها با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: بازدید میدانی از تعدادی طرح‌های اقتصادی فعال در بخش‌های مختلف که از سوی بانک توسعه تعاون تأمین مالی شده‌اند، بیانگر این موضوع است که بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات اقتصادی هر دو مؤلفه کمیت و کیفیت را به صورت مشترک برای اثربخشی تسهیلات اعتباری پرداختی به کار گرفته است.

معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون ضمن اشاره به اینکه اعتبار لازم برای این طرح‌ها از محل عاملیت صندوق توسعه ملی، اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بند الف تبصره ۱۸، ماده ۵۲ و منابع داخلی فراهم‌شده است، تأکید کرد: بررسی دقیق و کارشناسی پرونده‌ها و اهلیت سنجی متقاضیان دریافت تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون سبب شده تا اثربخشی تسهیلات کاملاً مشهود و راضی‌کننده بوده و درعین‌حال کمترین انحراف را در تسهیلات پرداختی از سوی این بانک در طرح‌های اشتغالزایی شاهد باشیم.

وی در همین رابطه افزود: شناسایی و انتخاب مشتریان دارای اهلیت و ملائت همراه با بررسی کارشناسی، فنی، مالی و اعتباری از حیث دارا بودن توجیهات اقتصادی و اخذ تضامین مناسب با در نظر گرفتن شرایط مشتری برای مدیریت بر ریسک و همچنین اعمال نظارت‌های لازم قبل، حین و بعد منجر به این شده است تا تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون به صورت دقیق، مناسب و به‌موقع پرداخت شود.

معادی تصریح کرد: نمونه طرح‌های اقتصادی مورد بازدید در استان مازندران، چکیده‌ای از خدمات، اقدامات و عملکرد قابل‌قبول بانک توسعه تعاون با استفاده از قابلیت‌ها و فرصت‌های موجود است.

معاون امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون همچنین بازدید حضوری و مشاهده شرایط و وضعیت طرح‌های اقتصادی که از محل تسهیلات اعتباری بانک توسعه تعاون به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند را فرصت مناسبی برای افزایش ضریب اطمینان از اثربخشی تسهیلات اعتباری و فرصتی برای شنیدن صدای مشتریان دانست.

گفتنی است در این سفر از شرکت گو دوشا با موضوع فعالیت پرورش گاو شیری با مبلغ تسهیلات به میزان 98.000 میلیون ریال از محل بند الف تبصره ۱۸ به عنوان سرمایه ثابت جهت خرید تلیسه با اشتغالزایی برای 40 نفر و همچنین طرح اقتصادی محسن اخوان در شهرستان بابل با موضوع فعالیت باغداری و سورتینگ با تسهیلاتی به مبلغ 57.000 ریال از محل اشتغال روستایی با اشتغالزایی برای تعداد 25 نفر مورد بازدید قرار گرفت.

همچنین بازدید از طرح‌های ایجادی پرورش لیموترش در فضای گلخانه‌ای روستای خرماکلای قائم‌شهر در قالب تعداد 30 طرح گلخانه در فضای مسقف به مساحت 15000 مترمربع با تسهیلات پرداختی به میزان ۱۵ میلیارد ریال و نیز شرکت رویش طبرستان آمل با موضوع فعالیت پرورش گل و گیاه و تسهیلات پرداختی به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال از محل منابع اشتغال روستایی و طرح پایانه صادراتی روماک نیز از دیگر برنامه‌های سفر معاونت امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون به استان مازندران بود.