:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

تعمیر و تولید پمپ‌های درون‌چاهی از سوی محققان کشور

محققان یکی از شرکت‎های دانش‌بنیان موفق به بومی سازی تعمیر پمپ‌های درون چاهی و همچنین پمپ‌های انتقال سیال و نفت شدند.
کد خبر: ۱۶۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
اقتصادگردان- هومن سراجی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به خدمات تخصصی مهندسی و طراحی، نصب، راه ‌اندازی، نگهداری این شرکت، گفت: علاوه بر آن موفق شدیم تعمیرات پمپ‌های درون‌چاهی ESP را به طور کامل بومی سازی کنیم و امروز همه این خدمات توسط مهندسان آموزش‌دیده ایرانی مطابق با استانداردهای دنیا ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارخانه تخصصی تعمیر و ساخت پمپ‌های درون‌چاهی ESP این شرکت در شهر اهواز احداث شده و فاز نخست آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: به زودی همه خدمات مربوط به تعمیر و تست تجهیزات مختلف مجموعه پمپ‌های درون‌چاهی ESP در این کارخانه صورت می‌گیرد. فرآیند ساخت و تولید این محصولات نیز برای نخستین بار در کشور در این کارخانه برنامه‌ریزی شده و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است و این امر به زودی محقق خواهد شد.

سراجی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر صنعت نفت و گاز در صنعت آب و فاصلاب و محیط زیست و همچنین ژئوفیزیک و معدن نیز فعالیت دارد، ادامه داد: ما در این شرکت علاوه بر خدمات فرازآوری مصنوعی و پمپ‌های درون چاهیESP در صنعت نفت و چاه‌های نفتی، در زمینه استفاده از پمپ‌های درون چاهی ESP در پروژه‌های انرژی زمین گرمایی و همچنین تولید آب‌های ژرف، خدمات مهندسی و تجهیزات و ابزار مربوطه را ارائه می‌دهیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد: با اقدامات صورت گرفته در خصوص بومی‌سازی و ساخت داخل تجهیزات مجموعه پمپ درون‌چاهی‌ ESP و همچنین احداث کارخانه تخصصی در شهر اهواز، این شرکت به زودی به عنوان اولین سازنده پمپ‌های درون چاهی ESP، PCP و ESPCP ، پمپ‌های انتقال سیال و نفت در ایران شناخته خواهد شد.