:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پوشش بیمه‌ای بیش از ۴۰۰ هزار نفر قالیباف در سراسر کشور

رئیس مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: در قالب تفاهم نامه همکاری که بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و مرکز ملی فرش ایران منعقد شد، بیش از ۴۰۰ هزار قالیباف و فعال حرف مرتبط در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۶۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
اقتصادگردان- فرح ناز رافع در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر دو میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور فعال هستند که فقط حدود ۲۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بیمه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار موجود بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر فعال مستمر قالیبافی در کشور وجود دارد گفت: مهمترین برنامه حمایتی از جامعه قالیبافی، فرش بافی، جاجیم و گلیم بافی و همچنین حرف مرتبط، انجام حمایت بیمه ای و ارائه خدمات مرتبط است.

رافع تاکید کرد: در تفاهم نامه امضا شده ارائه خدمات بیمه اجتماعی در خصوص بازنشستگی، پیری از کارافتادگی کلی و فوت مشمولین مورد توافق قرار گرفته است.

وی افزود: مرکز ملی فرش ایران، اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی کرده و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.