:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

فراخوان عمومی وزارت صمت برای شناسایی موانع کسب‌ و ‌کار

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از هم‌فکری با اتاق بازرگانی، خانه صنعت و دیگر انجمن ها و تشکل ها، فهرستی از موانع داخلی و بیرونی بخش تولید و تجارت کشور تهیه شده است.
کد خبر: ۱۶۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
اقتصادگردان- احمد تشکینی در کارگروه پایش فضای کسب و کار که به صورت هفتگی در معاونت طرح و برنامه برگزار می شود، اظهار کرد: شناسایی گلوگاه ها و موانع پیش روی بخش صنعت، معدن و تجارت از مهمترین ماموریت هایی است که در دستور کار قرار گرفته است که در راستای مرتفع شدن موانع و انجام اقدامات عملیاتی مرتبط انجام می‌شود.

تشکینی گفت: بخشی از موارد مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در این خصوص رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر احصای کامل آنها برای بررسی و رفع موارد دستور ویژه صادر کرده است.  بخشی از این موانع هم که در خارج از وزارتخانه است، دسته بندی شده تا با استفاده از ظرفیت‌های چون قرارگاه رفع موانع تولید بررسی و مرتفع شوند.

به گفته این مقام مسئول برای تعیین اولویت‌های گلوگاه‌های کسب و کار جلساتی با صاحب نظران و فعالان حوزه تولید و بازرگانی کشور برگزار شده است.  در همین راستا در سامانه بهین یاب بخشی را برای نظرخواهی از عموم تولید کنندگان و تجار ایجاد کردیم تا نظرات آنان نیز از این طریق اخذ شود.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت، با دعوت از همه فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور برای اعلام نظرات خود در این خصوص موارد موجود تاکید کرد: قطعاً نتایج این پایش اعلام عمومی خواهد شد. در همین راستا، فعالان اقتصادی می‌توانند برای اعلام نظر در خصوص موانع کسب و کار به آدرس https://behinyab.ir/?req=questionnaire مراجعه و موارد مدنظر خود را مطرح کنند.