:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

پارک پردیس با "همرسا" از توسعه نوآوری و عرضه به بازار شرکت‌ها حمایت می‌کند

پارک فناوری پردیس با هدف حمایت از تقویت و توسعه نوآوری شرکت‌های عضو و تولید محصول جدید و بومی‌سازی نیازهای فناورانه صنایع، طرحی را در این راستا اجرایی می‌کند.
کد خبر: ۱۶۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
اقتصادگردان- اداره‌کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری این مجموعه به ‌منظور توسعه سبد محصولات شرکت‌های عضو و افزایش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، طرح «همرسا» را در راستای حمایت از توسعه نوآوری اجرا می‌کند. این طرح شامل دریافت تقاضای صنعت، توسعه فناوری و عرضه محصول جدید و هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری می‌شود.

طرح همرسا از ۴ رکن اصلی صنعت، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اختراعات و تامین مالی و سرمایه‌گذاری تشکیل شده است. در این طرح، صنعت به عنوان بازار اصلی محصولات فناورانه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به عنوان توسعه دهنده نوآوری و بومی‌سازی نیازهای صنعت، اختراعات با هدف کمک در توسعه فناوری شرکت‌های فناور و همچنین تامین مالی و سرمایه‌گذاری به عنوان بازوی اصلی اجرای طرح‌های فناورانه و توسعه نوآوری، در نظر گرفته شده‌اند.

«حمایت مالی از اجرای طرح‌های فناورانه مبتنی بر بازار»، «پذیرش ریسک اجرای پروژه‌های فناورانه در صنایع»، «انعقاد قرارداد با صنایع، «به‌کارگیری ابزارهای حقوقی و مالی در قرارداد با صنایع» و «همراهی در توسعه فناوری محصولات با معرفی اختراعات و استارتاپ‌ها» مهم‌ترین حمایت‌های پارک فناوری پردیس در اجرای این طرح است.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک فناوری پردیس، در فرآیند اهداف طرح همرسا، بومی‌سازی اقلام‌ راهبردی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش، صنعت برق و صنعت آب کشور، به عنوان گام اول مد نظر قرار گرفته است. اداره کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری با همراه‌سازی صنایع مذکور و شناسایی نیازهای فناورانه آن‌ها یکی از ارکان اصلی طرح همرسا را فراهم کرده است.