:
كمينه:۱۴.۹۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان مرکزی

استان مرکزی در 6 ماهه سال جاری، رشد ۲۳۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد بوده است.
کد خبر: ۱۶۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
اقتصادگردان- بر اساس اعلام معاونت اقتصادی استانداری مرکزی، در بخش صنعت، در ۶ ماهه سال جاری ۱۶۴ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی دو هزار و ۸۴ نفر صادر شده است.

تعداد جوازهای صادره در ۶ ماهه سال جاری به ۴۰۱ فقره با رقم سرمایه گذاری ۶۱ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین میانگین نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال جاری به هشت و یک دهم درصد رسیده و نرخ بیکاری تک رقمی در استان حفظ شده است. میانگین نرخ بیکاری استان در بهار همین سال 6.5 درصد بوده و بر اساس میانگین نرخ بیکاری استان مرکزی در ۶ ماهه سال جاری هقت و چهار دهم درصد است.

تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان با کاهش ۶۳ درصدی، از پنج هزار و ۵۳۵ نفر در شهریور سال گذشته به هزار و ۵۰۹ نفر در شهریور امسال رسیده و از طرفی تعداد ماه‌های حقوق معوق کارگران نیز از ۱۴۰ ماه در شهریور سال قبل با کاهش ۳۹ درصدی به ۸۵ ماه در شهریور سال جاری رسیده است. واحدهای تولیدی دارای حقوق معوق نیز از ۴۱ واحد در شهریور سال گذشته به ۲۸ واحد در شهریور 99 تقلیل یافته است.

در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۴۰۵ میلیون دلار کالا از گمرکات استان به ۸۲ کشور جهان صادر و بیش از ۱۵۷ میلیون دلار کالا نیز به استان مرکزی وارد شده که نشان از تراز تجاری مثبت در استان دارد.

در این مدت با ثبت ۱۲ هزار و ۸۸۸ فقره اظهارنامه صادراتی رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه صادرات ایجاد شده است.