:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
واکنش ایرلاین‌ها به توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما؛

ایرلاین‌ها به دنبال افزایش قیمت و فشار بر مردم نیستند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پی توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما تا هفته آینده، گفت: ایرلاین‌ها هم به دنبال افزایش قیمت نیستندچرا که هرقدر نرخ بلیت هواپیما بیشتر شود، تقاضا از سوی مسافران کمتر شده و در این شرایط فشار بیشتری به مردم وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
اقتصادگردان- در پی توقف افزایش قیمت بلیت هواپیما که از سوی تورج دهقانی زنگنه- رییس سازمان هواپیمایی کشوری- اعلام شد. مقصود اسعدی سامانی –دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی – اظهار کرد: مقرر شده شرکت‌های هواپیمایی صورت‌های مالی سال‌های اخیرشان را در جلسات بعدی به وزیر راه و نمایندگان کمیسیون عمران مجلس ارائه کنند تا تصمیم‌های لازم در این زمینه گرفته شود. اگر دولت بتواند برنامه‌ای برای جبران هزینه‌های ما ارائه دهد و به ایرلاین‌ها کمک کند، ما نیز اصراری بر افزایش نرخ بلیت هواپیما نداریم.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی هم موافق افزایش نرخ بلیت هواپیما نیستند چرا که هزینه سفر را برای مردم افزایش می‌دهد و از سوی دیگر سبب می‌شود مسافر کمتری داشته باشیم. اما اگر دولت هزینه‌های ما را که از محل افزایش نرخ ارز و رعایت ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما بر ایرلاین‌ها وارد شده، جبران کند، تاب‌آوری شرکت‌های هواپیمایی کم و کمتر خواهد شد مجبور هستیم تا قیمت بلیت هواپیما را افزایش دهیم.

اسعدی سامانی ادامه داد: در این راستا و برای جبران هزینه‌های تحمیل شده به شرکت‌های هواپیمایی، پیشنهاداتی به وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده‌ایم چرا که اگر می‌خواهیم حمل و نقل پایداری داشته باشیم یا باید هزینه‌ها برای ایرلاین‌ها افزایش پیدا کند یا اینکه اجازه افزایش قیمت به آن‌ها داده شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: برخی از این هزینه‌ها عوارض‌های مختلفی مانند عوارض شهرداری، هلال احمر و ... است که تا ۱۰ درصد و بعضا بیشتر روی قیمت تمام شده بلیت هواپیما تاثیر می‌گذارد و این مسئله ربطی به افزایش نرخ ارز هم ندارد. از سوی دیگر نیز دولت اگر بتواند ارز مورد نیاز ایرلاین‌ها را با نرخی مناسب برای ما تامین کند می‌توانیم قیمت بلیت هواپیما را پایین نگه داریم چرا که ما هم راضی به افزایش فشار روی اقشار مختلف مردم نیستیم.