:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون اسبق ارزی بانک مرکزی

كاهش نرخ دلار ادامه دارد

معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در واکنش به کاهش نرخ ارز در بازار به دنبال سیاست های بانک مرکزی گفت: روند کاهش ارز ادامه دار خواهد بود و به نظر می رسد بانک مرکزی نیز باید سیاست های خود را همسو با عوامل اثرگذار بیرونی همسو کند. توصیه بانک مرکزی به مردم مبنی بر اینکه در ارز به ویژه دلار ۳۰ هزار تومانی سرمایه‌گذاری نکنید، به جا و درست بود
کد خبر: ۱۶۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵
اقتصاد گردان - سیدکمال سیدعلی تصریح کرد: هر چه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم با توجه به اعلام دیدگاه جو بایدن درباره بازگشت آمریکا به برجام، انتظارات تورمی هم روند کاهشی به خود می گیرد.نرخ ارز در ماه های گذشته هر روز با افزایش مواجه می شد و به همین دلیل برخی صادرکنندگان نیز ارز خود را نگه داشته بودند تا با رقم بیشتری بفروشند. حالا که با روند کاهشی روبرو هستیم صادرکنندگان نیز هرچه سریع تر نسبت به فروش ارز خود اقدام می کنند.
معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با تاکید براینکه توصیه بانک مرکزی به مردم مبنی براینکه در ارز به ویژه دلار ۳۰ هزار تومانی سرمایه گذاری نکنید، به جا و درست بود، اظهار کرد: سیاست های بانک مرکزی باید به نحوی باشد که منجر به توزیع رانت نشود و قیمت ارز دولتی را به بازار آزاد نزدیک کند. همچنین باید تعامل بیشتری با صادرکنندگان برقرار کند تا قیمت ارز روند کاهشی خود را ادامه دهد.
به گفته سیدعلی، در این شرایط سفته بازان هم وارد بازار شده اند و آنهایی که ارز خریده بودند تا در زمان گرانی بفروشند حالا با کاهش قیمت ها آنها هم عرضه کننده ارز می شوند و به این ترتیب ارز از خانه ها بیرون می آید.
معاون اسبق ارزی بانک مرکزی در واکنش به عرضه ۳۸۵ میلیون دلاری در بازار از سوی بانک مرکزی گفت: عرضه ارز از سوی بانک مرکزی و مداخله آن، هر چند از افزایش نرخ ارز جلوگیری می کند و در کوتاه مدت اقدام خوبی است، اما باید منتظر کاهش انتظارات تورمی باشیم که با خبرهای سیاسی محقق خواهد شد.