:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

وصول 5ونیم میلیون یورو مطالبات به‌جا مانده از سنوات گذشته

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت از وصول 5ونیم میلیون یورو مطالبات به‌جا مانده از سنوات گذشته این شرکت در شش‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۶۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بیمه ملت؛ قاسم رمضان‌پور با تاکید بر اهمیت احیای واحد وصول مطالبات معوق بیمه ملت با توجه به سیاست‌های کلان شرکت گفت: در نیمه نخست سال‌جاری، بیش از 5.5 میلیون یورو از مطالبات ارزی شرکت که در سنوات گذشته ایجاد و با چالش‌هایی روبه‌رو شده بود، موفق به وصول شدیم.

وی همچنین به وصول بیش از 220 میلیارد تومان مطالبات معوق ریالی بیمه ملت طی شش ماهه ابتدای سال اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این مهم، بیش از 1.5 میلیون دلار از بدهی‌های ارزی و 35 میلیارد تومان نیز از بدهی‌های ریالی به بیمه‌گران اتکایی تسویه شد.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت، با اشاره به میزان ریکاوری در خصوص پرونده‌های خسارتی نیز بیان کرد: در این شش‌ماه، بیش از 55 میلیارد تومان پرونده‌های قابل ریکاوری که قبلا به بایگانی راکد ارسال شده بود، شناسایی شده و متناسب با نوع و حجم پرونده‌ها اقدام حقوقی و قضایی در حال انجام است.

وی با تاکید بر تاثیر و اهمیت وصول به موقع مطالبات در کنار عملیات بیمه‌گری مبتنی بر مدیریت ریسک، بر توانگری مالی بیان کرد: شرکت بیمه ملت توانست نسبت توانگری مالی خود را با آخرین معیارهای تعیین شده از سوی بیمه مرکزی به عدد 279 افزایش دهد (85 درصد افزایش) و برای نهمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی شرکت‌های بیمه باقی بماند.

رمضان‌پور، در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت ایجاد شفافیت مالی در حساب‌های بانکی را به ویژه در مانده‌های ارزی و منشاء آنها در حساب‌ها برشمرد و گفت: در برخی از آیین‌نامه‌های شرکت نیز مانند معاملات، تسهیلات کارکنان و شبکه فروش، حقوق و مزایای کارکنان تغییراتی انجام گرفت؛ در نحوه تولید اسناد حسابداری از سیستم‌های عملیاتی بیمه‌گری به بخش مالی بازنگری صورت گرفته و هجرت از نرم افزار مالی قدیم به جدید در حال انجام است.

سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع بیمه ملت، در پایان اظهار کرد: می‌کوشیم در نیمه دوم سال 99 با ارائه عملکردی بهتر، اتفاقات بسیار خوبی را برای کلیه ذی‌نفعان خصوصاً سهامداران رقم بزنیم.